PerfectPassenger: perfektní navigace pro palmy (1. část megarecenze) - www.PalmHelp.cz

Článek do news mohou přidat registrovaní uživatelé PalmHelp. Zajímavé články odměníme.

 PerfectPassenger: perfektní navigace pro palmy (1. část megarecenze)

Autor: Badel - 08.06.2005, 4549 čtenářů


Hardware a příslušenství V článcích Tisková zpráva palmOne k uvedení Treo 650 v ČR a Tisková konference palmOne v Praze jsme vás infomovali o novém chystaném GPS řešení pro uživatele palmOne přístrojů v České republice. V článku Chystá se palmOne GPS balíček pro ČR? jsme jako první přinesli bližší informace o tomto mimořádně zajímavém produktu. Dnes vám znovu jako první přinášíme podrobnou recenzi.





Hned v úvodu předesílám, že mé první zkušenosti s GPS technologií sahají k ranné verzi SmartMaps a nutno přiznat, že od té doby jsem hlubší zkušenosti s jinými řešeními nezískal. Tím tedy bude do značné míry poznamenána i tato recenze a některé mé závěry nemusí platit pro každého.


Jelikož máte již delší dobu možnost si na našem portálu zde prostudovat podrobný manuál k PerfectPassengeru (dále již jen PP), upustím od podrobných popisů technických vlastností a zaměřím se spíše na praktické zkušenosti.

Přesto alespoň heslovitý výčet vlastností:

  • relativně vyspělý vyhledávací engine včetně možnosti vkládat cílové adresy ze systémového správce kontaktů
  • 2D/3D zobrazení s možností svobodného přepínání
  • automatické přepínání nočního/denního režimu
  • nastavení zvětšení a úhlu pohledu
  • plánování trasy až na úroveň čísel domů
  • ukládání oblíbených míst i ujetých tras
  • historie cílů
  • hlasová navigace v češtině
  • kompletní lokalizace aplikace do češtiny
  • bezplatné updaty na webu výrobce
  • možnost dokoupit mapy dalších států
  • názorná vizuální navigace
  • funkce kompasu
  • částečné ovládání HW tlačítky
  • jednoduchý itinerář trasy (zjednodušená varianta např. jako u Route66)
  • automatické přepočítávání trasy
  • vyhledávání významných míst poblíž vaší pozice nebo poblíž cíle
  • více metod zadávání textu včetně obdoby T9
  • uživatelské nastavení preferování silnic 1. až 6. třídy a převozů
  • uživatelské nastavení barevného rozlišení objektů
  • zaměřování cíle vzdušnou čarou
  • měření fyzikálních hodnot jako je okamžitá/průměrná rychlost, nadmořská výška, vzdálenost od startu/do cíle, ...
  • automatické spuštění po vložení SD karty






    Vybalení z krabice

    Slovy klasika obrázek vydá za tisíc slov odkazuji na přiloženou fotografii, kterou lze zvětšit rozkliknutím a připojuji vysvětlivky přímo pod fotografií.

    vybavení

    1) Srozumitelně sepsaný manuál bez obvyklého zbytečného balastu. Ke stažení je umístěn zde.

    2) CL nabíječka pro palmOne T|T5 a Treo 650. O obtížích spojených s nabíjením se dočtete níže.

    3) Malá, ale šikovná GPS jednotka. Nikde jsem se sice nedopátral, kolik družic najednou lze maximálně zachytit, ale beztak se domnívám, že tento údaj je jen honbou za větrem. Máte-li jednotku umístěnu pod čelním sklem, vše funguje, jak má. Jinak jednotka velmi efektně barevně bliká v závislosti na signalizaci GPS signálu/Bluetooth signálu/stavu akumulátoru.

    4) CL nabíječka pro GPS jednotku.

    5) Husí krk pro uchycení palma.

    6) Paměťová karta. Po zasunutí se automaticky spustí PP a žádá jen určení, zda budete provádět propojení GPS jednotky s palmem pomocí kabelu nebo přes Bluetooth. Spárování s palmem pomocí Bluetooth je naprosto bezproblémové a dokonce nevyžaduje ani žádný ověřovací kód, jak se může zdát podle přiložené dokumentace.

    7) Nabíjení do 220V. Jak už je u palmOne produktů dobrým zvykem, najdete zde koncovky pro více typů zásuvek.



    První zkušenosti

    PP jsem otestoval poměrně důkladně. Po permanentním 4denním používání jsem s ním najezdil stovky kilometrů po Praze, na dálnici a po severočeských městech, zavítal jsem i do nejzapadlejších vesniček.

    PP působí na první dojem jako aplikace, která toho mnoho nenabízí. Výše uvedený výčet funkcí ale svědčí o opaku. Toto zdání je dáno tím, že většina funkcí běží buď jaksi automatizovaně bez aktivní účasti uživatele nebo jsou nějakým způsobem trochu skryty v útrobách aplikace a objeví se až ve chvíli, kdy je budete skutečně potřebovat. To je jenom dobře, protože je nutno si uvědomit, že aplikace má řidičům sloužit k vyššímu komfortu řízení vozidla a nevyžadovat zbytečně pozornost sama pro sebe. Tento účel byl splněn. Nicméně počítejte s tím, že zpočátku budete do displeje palma zírat častěji, než je zdrávo a nejspíš se budete za jízdy také pokoušet měnit různá nastavení. Z vlastní zkušenosti musím potvrdit, že takové "hraní" je velmi nebezpečné. Minimálně v jednom případě jsem se díky tomu dostal do takřka kolizní situace. Potíž je v tom, že abyste si aplikaci dostatečně "osahali", musíte ji testovat za jízdy. Proto doporučuji, vzít s sebou pro tyto účely do vozidla nějakého druhého palmistu, který by palma ovládal, zatímco vy se budete věnovat řízení. Základní ovládací prvky jsou nicméně implementovány takovým způsobem, aby vás během řízení zatěžovali co nejméně a to včetně hlasové navigace, využití hardwarových tlačítek nebo velkých ikon, které lze aktivovat prsty. Náročnější konfigurace programu se týká spíše funkcí, které nastavujete jednou pro vždy nebo alespoň dlouhodoběji nebo které se obvykle nastavují dříve než vyrazíte na cestu. V této souvislosti je dobré uvést, že na bezpečnost používání GPS má značný vliv vhodné umístění PDA jak pro přímou viditelnost, tak i pro občasné ovládání prsty. Velký význam má také typ PDA. Z modelů, které jsem testoval, se jako jednoznačně nejvhodnější kandidát jeví Tungsten|T5. Jednak má velmi kvalitní displej, který je dobře čitelný i za denního světla (i když na přímém slunci je to v porovnání např. s SE P910 bída) a jednak není od věci volit takové PDA, které nabízí Hires+. Rozlišení 320x320 je sice použitelné také, ale menší zobrazovací plocha snižuje komfort praktického použití. Jediné, co mi na T|T5 trochu vadilo, je až příliš lesklý povrch displeje. Jsem velmi zvědavý, jak se v tomto směru osvědčí nový LifeDrive. Jinak PP balení se nyní prodává ve dvou provedeních:
    1) pro modely s mini USB konektorem: Zire 31, Zire 72 a Tungsten|E
    2) pro modely s Bluetooth: Tungsten|T5 a Treo 650
    Jak sami vidíte výčet modelů s mini USB konektorem ani s Bluetooth není kompletní. Jedná se o modely, pro které je kompatibilní vložená CL nabíječka, nikoliv o kompletní soupis palmů, které lze v kombinaci s tímto balením PP použít. Testoval jsem např. Tungsten|T3 a bluetoothová komunikace běhala jak po drátkách ;-)


    Dokončení zítra




  • Následující části článku:
    PerfectPassenger: perfektní navigace pro palmy (2. část megarecenze)
    PerfectPassenger: perfektní navigace pro palmy (3. část megarecenze)




     
       Související odkazy
    · Více o tématu Hardware a příslušenství
    · Další články od autora Badel


    Nejčtenější článek na téma Hardware a příslušenství:
    Megarecenze Palm Treo 750v (1. část)


       Hodnocení článku
    Průměrné hodnocení: 3.55
    Účastníků: 9

    Velmi dobré

    Zvolte počet hvězdiček:

    Výborný
    Velmi dobré
    Dobré
    Povedený
    Špatné


       Možnosti

     Vytisknout článek Vytisknout článek


    Související témata

    Hardware a příslušenstvíSpeciality

    "PerfectPassenger: perfektní navigace pro palmy (1. část megarecenze)" | Přihlásit/Registrovat | 7 komentářů | Vyhledávání v diskusi
    Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

    Re: PerfectPassenger: perfektní navigace pro palmy (1. část megarecenze) (Hodnocení: 1)
    Od: Jura - 08.06.2005
    (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
    Vypadá to dobře, kde se to dá koupit?

    Foto - auto, montáž a tak (Hodnocení: 1)
    Od: mirek - 13.06.2005
    Jsem začínající uživatel T5 a GPS do auta je jedno z mých velkých přání. Nikde jsem ale v článku nenašel fotografie toho, jak to vlastně upevněné v autě vypadá. Spolu s tím problémem s dvojím nabíjením (palm, GPS) mi připadá, že tam budu "zadrátovaný" jak někde v tanku. Mám tam už tak handsfree (Nokia) a autoradar v cigaretové zásuvce. Mám pocit, že už se mi tam nic moc dalšího nevejde. Proč prostě neuveřejníte popis (samozřejmě s fotografiemi), jak se to do auta instaluje a jak to tam potom vypadá? Kam na palubní desce se připevňuje ten držák na palm? Dále, dá se samostatně koupit ten USB kabel, propojující palm s GPS (aby se člověk vyhnul dvojímu napájení)? Připadá mi, jako kdyby autoři automagazínu popsali celé nové auto, jen autorádio, GPS a audiosystém záměrně vynechali - vy zase vynecháváte to auto. Jinak je recenze samozřejmě dobrá, rád jsem si jí přečetl a dík za ni.
    Re: Foto - auto, montáž a tak (Hodnocení: 1)
    Od: Badel - 14.06.2005
    (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
     
    Takovouto fotografii jsem neuveřejnil záměrně. Auto, ve kterém jsem GPS testoval budu prodávat, takže jsem do něj již nic nechtěl instalovat. Každopádně uchycení je standardní, jako u každého jiného běžného GPS. Husí krk si prostě nalepíte nebo přišroubujete, kamkoliv budete chtít. Co se týče kabelů, jejich případné zakrytí si musíte řešit svépomocí, ale moc nadějně bych to neviděl. Co se týče možnosti dokoupit samostatný kabel, tak taková možnost neexistuje, alespoň ne od distributora. Samozřejmě je možnost nechat si jej "ubastlit" v nějakém servisu.

    Neperfektní navigace (Hodnocení: 1)
    Od: netopyr999 - 06.09.2005
    (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
    Autor článku jezdil po Praze, dálnici a zapadlých severočeských vesničkách. Škoda, že nezajel někam na jižní Moravu, konkrétně do "bermudského trojúhelníku" vymezeném body Brno - Znojmo - Želetava. Zjistil by totiž, že v tato místa jsou naprosto nezmapovaná a chybí zde jen nápis Hic sunt leones. Také tvrzení o bezplatnosti upgradu, byť převzaté z originálního materiálu, je pravdou jen z poloviny. Bezplatné jsou pouze upgrady vlastního programu, ale aktualizace mapových podkladů jsou službou placenou - 2 aktualizace ročně za bratru 85 - a to je síla. Domnívám se, že by výrobce měl každému dobrodruhovi, který si koupil česko-slovenskou verzi PerfectPassengera, zcela zadarmo doplnit bílá (vlastně spíš hnědá nebo jaká) místa na mapě alespoň do úrovně silnic III. třídy a ještě nejméně rok dodávat aktualizace mapových podkladů za trest také zcela zdarma.

    Re: PerfectPassenger: perfektní navigace pro palmy - aneb neskončete na mostě! (Hodnocení: 1)
    Od: Koblizek - 27.10.2005
    (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
    Chtěl bych touto cestou varovat případné kupce! To že morava je nic - bílo... ještě tam je železnice a tím to končí. Mám tento produkt a po té co jsem zadal Oldřichova 49, Praha jsem skončil uprostřed nuselského mostu, kdy mi navigační systém ohlásil že jsem na místě! Ale o pár metrů výš než jsem chtěl... Pokud je nějaký navigační soft tak dementní že mě opakovaně navede na most místo na onu ulici, považuji to za naprosto ostudnou a neomluvitelnou chybu. Zajímalo by mě, kdy to pánové opraví a kdy bude ta mapa použitelná pro reálnou navigaci. Jezdil jsem podle TomTom navigátoru po Itálii a je to nebe a dudy. kDyby byly CZ mapy do TomToma k něčemu, hned kupuji.

    Re: PerfectPassenger: perfektní navigace pro palmy (1. část megarecenze) (Hodnocení: 1)
    Od: jelineko - 09.12.2005
    Zdravím! Běží tenhle systém i na Tungsten E? Máte s tím někdo zkušenosti?

    Re: PerfectPassenger: perfektní navigace pro palmy (1. část megarecenze) (Hodnocení: 1)
    Od: janp - 26.04.2006
    (O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
    No, na PerfectPassengeru je perfektni jen ta cena. Jezdil jsem s nim povetsinou po Brne a pokazde jsem skoncil u zdi, nad kterou byla dalnice. Nemaje vznasedlo, radeji PP nevyuzivam. Poslednim hrebikem do rakve bylo, ze dotycny soft nema nejen zajimave poutni misto Krtiny, ale ani okresni mesto Blansko. Vrele tento system nedoporucuji. Jedine pozitivum jsem videl v tom, ze funguje i na TT2, kterou mam poskozenou a jsem ochoten nechat v aute, ale za ty nervy to nestoji. Ted pouzivam TomTom a Smartmaps a jsem spokojen.
    Honza

    Reklama / Ceník
    Vstup pro inzerenty




     


    Doporučte nás | Webmaster | Hledání | Statistiky | Syndikační kanály | Právní ujednání | Ochrana osobních údajů



    PalmHelp (www.PalmHelp.cz), informace nejen ze světa webOS a Palm OS, asistenční služby uživatelům produktů Palm. ISSN 1801-9412