www.PalmHelp.cz

Podle čeho vybírat smartphone?
Publikováno: 02.06.2009
Téma: Ankety


V jedné (nejmenované :-) reklamě se praví, že kočky by kupovaly Wiskas. Proč, to je po jejím shlédnutí každému tak nějak podvědomě jasné - nejvíce energie, vitamínů i všech živin a hlavně nejlépe chutná! Argumenty jak řemen. Podle čeho si ale vybírají lidé? V případě potravin by se asi jednalo o podobné důvody, jak je to ale u takových produktů, jako jsou smartphony? Nad skutečnými důvody někdy zůstává rozum stát...

Bojíte se, že se budeme snažit analyzovat i vaše pravé myšlenkové pochody při nákupu nového smartphonu? Tak to se bojíte zcela správně! Mrkající Nejdříve se ale poohlédněme za předchozí dotazníkovou akcí:



Tato anketa pro Palm dle očekávání nedopadla právě lichotivě a to v tom smyslu, že v nadcházejícím věku webOS se s klasickými PDA již vůbec nepočítá, zatímco přesvědčivá většina místních palmistů lituje ukončení jejich výroby. Bavíme se přitom o celkem 74 % hlasujících, přičemž dokonce nadpoloviční většina této změny lituje velmi výrazně. Na druhou stranu je nutno si uvědomit, že Palm v tomto směru není žádnou černou ovcí, jedná se o obecný trend v oboru. Nicméně existují i výjimky (HP, Apple), avšak i v jejich případě se jedná o produkty spíše na okraji zájmu. Stále tu sice existuje námitka, že kdyby Palm přicházel s častějšími inovacemi, trh s PDA mohl (možná) i nadále slušně fungovat. To jsou ale dohady "co by bylo kdyby" a jelikož mám za to, že v Palmu snad přeci jen vědí, co dělají, když se dobrovolně vzdali segmentu, v němž tak dlouho a s tak velkým odstupem kralovali, netroufám se přidat na stranu zastánců pokračující výroby PDA. Hlad fanjšmekrů po handheldu bez telefonního modulu je ovšem jiná věc. Je lhostejno, o jak nevýznamnou minoritu se v reálu jedná, jejich potřeba používat právě takovýto typ přístroje rozhodně nemusí být jen důsledkem autosugestivního utvrzování v zaběhnutém způsobu používání. Problém je však právě v tom, že příznivci PDA jsou patrně opravdu druhem na vymření a tak se Palmu vlastně ani není co divit, že se ke svým nejprapůvodnějším sympatizantům zachoval tak macešsky. Jistá naděje tu ale přeci jen je - (zatím stále ještě) šéf Palmu Ed Colligan je s PDA jaksi historicky svázán a bylo poměrně zjevné, že zrušení dosavadního výrobního programu nesl s jistou dávkou nelibosti. Neopomněl přitom přislíbit, že PDA u Palmu ještě definitivně neskončila, ačkoliv oficiálně nic takového nepadlo a restrukturalizované vedení Palmu se dnes na běžná PDA tváří dost štítivě. Nakonec byl to právě Ed, kdo ještě nedávno věštil nejen budoucnost, kde se budou vykytovat kapesní počítače Palm, ale také subnotebooky Foleo 2. Tak uvidíme, jestli tento matador branže dostane ještě šanci učinit zadost svým nostalgickým vizím, či zda bude převálcován žraloky typu Jona Rubinsteina, kteří se zajímají jen o to, co je právě teď "cool" a "hitech"... A jen pro pořádek - i já sám patří k oněm zastydlým zpátečníkům, co tvrdošíjně používají kombinaci Palm T|X + mobil. A to i přesto, že tím mobilem je Palm Centro. Poněkud zoufalá kombinace, nemyslíte? Na rozpacích



Ale zpět k Wiskas. Párkrát jsem uvažoval nad tím, proč si vlastně jeden můj známý kupuje stále jen mobily Sony Ericsson, proč moje babička vždycky volí jen tu jedinou politickou stranu, proč jsem já sám býval dlouhá léta tak nekritickým fanouškem značky Apple. Pozorujíce chování četného množství zákazníků v dobách, kdy jsem se pohyboval na prodejnách mobilních telefonů, jsem dospěl k závěru, že většina lidí se v případě některých typů rozhodování řídí vším možným, jen ne tím, jak se domnívají. Tak například: určitá skupina zákazníků do prodejny přicházela se záměrem odnést si takový mobil, kterým bude možné náležitě oslňovat své okolí. Dokázali se sice dlouze vyptávat na nejrůznější vlastnosti mnoha různých modelů, ve skutečnosti už ale bylo rozhodnuto předem - odnesou si především takový mobil, který je dostatečně drahý na to, aby jej nepoužívali obyčejní plebejci. Vynikající výbava přístroje byla v daném případě zcela druhořadá, protože dotyčný by ji evidentně beztak ani nevyužil. Sám sobě by to ovšem nikdy nepřiznal. Důvody pro pořizování toho či onoho produktu mohou být opravdu spletité a pokud bychom opravdu poctivě zapátrali ve svém nitru, možná bychom se sami divili. A právě o to půjde v červencové anketě. Dokážeme identifikovat, co u nás skutečně převažuje mezi všemi argumenty rozhodujícími o pořízení konkrétního smartphonu/komunikátoru? Pravdivé odpovědi na tuto otázku by nám mohly pomoci zjistit, proč jsme my sami uživateli platformy Palm OS. Tentokrát přitom existuje mnohem více možných odpovědí, než jaké nabízí anketa, proto se nebojte volit možnost "něčem jiném" a v komentářích pod anketou upřesnit právě ty své pohnutky.





Tento článek si můžete přečíst na webu www.PalmHelp.cz
http://www.palmhelp.cz/html

Tento článek najdete na adrese:
http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2160