www.PalmHelp.cz

Ambiciózní Palm najímá jednu z nejlepších reklamních agentur světa
Publikováno: 18.10.2006
Téma: Informace a oznámení


Palm se svým novým portfóliem smartphonů hodlá zaútočit na celosvětový trh a k úspěchu mu má dopomoci nově najatá reklamní agentura. Vedení Palmu se patrně rozhodlo na marketingu nešetřit, protože barvy Palmu od nynějška bude hájit reklamní agentura Y&R nebo-li Young & Rubicam.



Na konci minulého týdne Palm oznámil, že angažoval novou reklamní agenturu v souvislosti se snahou stát se opravdu globálně působící společností. Y&R je z tohoto pohledu ideálním kandidátem, protože aktuálně působí v 81 zemích světa a řadí se mezi vůbec nejvýznamnější marketigové agetury (Young & Rubicam Brands působí již od roku 1923 a Y&R je její největší divizí). Ostatně jména klientů hovoří sama za sebe: Accenture, AMD, Chevron, Citibank, Colgate-Palmolive, Ford Motor Company, Hilton Hotels, Jaguar, Marks & Spencer, Mattel, Newscorp, SAB Miller, SAP, Telefónica, Virgin, Xerox a mnohé další. Také česká pobočka Y&R se pyšní zvučnými jmény klientů jako Česká Spořitelna, Český Telecom (Telefónica O2), Danone, ING, Phillip Morris, Sony, Stock Plzeň... Palm se tedy nyní mezi ně zařadil také. Co od tohoto spojení očekávat? Z oficiální tiskové zprávy vyplývá, že Y&R byla zvolena pro nejlepší mix strategického přístupu na jedné straně a pro tým mimořádně kreativních a talentovaných lidí na straně druhé. Ač se jedná o typické proklamace tiskových zpráv, v případě Y&R nejde jen o prázdná slova. I když bude samozřejmě velmi záležet na tom, jaký konkrétní tým lidí bude pro značku Palm pracovat a jak se zdaří konkrétní výsledný brand, Palm se tímto krokem posouvá skutečně minimálně o třídu výše a je patrné, že to s útokem na globální trhy myslí opravdu vážně.

Až dosud se o reklamu Palmu starala agentura AKQA; nyní sedmiletý obchodní vztah končí. Ani tato společnost není v oboru reklamy a marketingu žádnou popelkou (mezi její klienty patří např. i Microsoft) a např. loni kromě jiných ocenění získala i cenu "interactive agency of the year". Na překážku další kooperaci s Palmem je ale nejspíš nedostatečný globální dosah a patrně také snaha oslovit trh zcela novou image. Je také možné, že Ed Colligan nemá zrovna nejlepší vzpomínky na rebranding jménem "palmOne", neboť jedním z jeho prvních kroků po nástupu do vrcholné funkce Palmu byl návrat k původní značce.


Massimo Costa, CEO Y&R EMEA


Oficiálně vyhlášeným cílem nové spolupráce by mj. mělo být dosažení dlouhodobého vnímání značky Palm coby průkopníka a tradičního inovátora počítačových mobilit. Takový cíl je ambiciózní snad až příliš, i když nelze vše posuzovat jen z pohledu Evropanů ovládaných značkami typu Nokia. To se ostatně snaží dokázat i slova Eda Colligana: "Značka Palm je v Americe synonymem jednoduchosti a elegance v počítačové mobilitě a totéž vnímání nyní chceme prosadit na celém světě."

Držme tedy Palmu palce, aby se mu nákladné investice do budování značky náležitě zhodnotily a především aby se jeho globální ambice tentokrát nezastavily těsně před českou kotlinou!





Tento článek si můžete přečíst na webu www.PalmHelp.cz
http://www.palmhelp.cz/html

Tento článek najdete na adrese:
http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=News&file=article&sid=907