www.PalmHelp.cz

Treo se v popularitě dostává před BlackBerry
Publikováno: 28.02.2006
Téma: Ekonomické informace


Byla zveřejněna nová marketingová výzkumná zpráva, která ukazuje výsledky měření spotřebitelského cítění na trhu se smartphony.



Zpráva na jedné straně zkoumá věrnost značce a na druhé aktuální popularitu Palm Treo, (RIM) BlackBerry, HP iPAQ a Motorola Q zařízení.

Agentura Brandimensions prozkoumala přes 150 milionů internetových stránek a analyzovala související spotřebitelské komentáře poslané mezi dubnem 2005 a únorem 2006, které nějak souvisely se smartphony. Výsledky končí tím, že zatímco BlackBerry má největší tržní podíl, postrádá silnou věrnost značce mezi svými zákazníky. Ve srovnání s tím bylo Treo vnímáno lépe. Mezi citovanými důvody byly např. více funkcí včetně kamery a video playbacku.

Po vydané zprávě Brandimensions zavedla on-line diskuzi a snažila se z příspěvků vygenerovaných uživateli zachytit co nejvíce o diskutovaných smartphonech.

Důležité závěry této zprávy:
Zatímco BlackBerry je leader z hlediska tržního podílu, webové diskuze se častěji věnují Treu a jsou živější než diskuze věnované BlackBerry.

Celkový dopad soudního procesu RIM na BlackBerry se zdá být malý, nicméně lidé věří, že RIM tento proces vedl špatně.

Spotřebitelské cítění je vyšší pro Treo, pozice značky BlackBerry je řazená na poslední v spotřebitelském cítění. To signalizuje, že uživatelé mohou být více naklonění k používaní Trea, zvláště s možností zrušení služeb BlackBerry.

I přes slabé množství příspěvků v diskuzích je iPAQ od HP favoritem mezi jeho uživateli. Velmi oceňují jeho "Wi-Fi způsobilost".

Motorola Q byla diskutována vůbec nejméně, ale i ona byla mezi spotřebiteli chápána velmi dobře. Motorola je vnímána jako velká hrozba pro BlackBerry i Treo.

"Za posledních šest měsíců bylo BlackBerry horkým tématem mezi obchodními uživateli, investory a médii. Smartphonový trh stále roste a to je kritické pro výrobu a tudíž to vede k nestabilitě a horší věrnosti zákazníků," řekl Bradley Silver, CEO Brandimensions.

Zpráva zdůrazňuje, jaké jsou výhledy smartphonového trhu a identifikuje příležitosti pro výrobce zmocnit se podílu na trhu při zlepšování povědomí o značce.





Tento článek si můžete přečíst na webu www.PalmHelp.cz
http://www.palmhelp.cz/html

Tento článek najdete na adrese:
http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=News&file=article&sid=583