www.PalmHelp.cz

Konec technické podpory pro Palm?
Publikováno: 16.02.2010
Téma: Informace a oznámení


Každý den není posvícení a tak ne vždy můžeme přinášet jen dobré zprávy. Přerušení a dost možná i úplné zrušení telefonické technické podpory pro palmy je žel logickým vyústěním dlouhodobého vývoje péče o značku Palm na našem trhu...



Ačkoliv Palm v současné době prožívá svou renezanci, v našich končinách pomalu ale jistě umírá. Cesta k současnému hořkému konci měla zhruba takovýto vývoj:
Po předchozích nepříliš úspěšných pokusech o konkurenční dělbu distribuce mezi TechData, RRC-CZ a CDS došlo k ustanovení jediného importéra - RRC-CZ. Významná ruská společnost jedním ze svých chapadel zasáhla i do Prahy a pokusila se u nás vzkřísit kdysi slavnou značku Palm. Leč ukázalo se, že bez zásadnější pomoci samotného výrobce to je nereálná snaha. Jelikož RRC začali postupně ustupovat z distribuce mobilních zařízení, provedli několik rošád v distribučních kanálech, které ale vždy jen znepřehlednily situaci a oslabily pozici Palmu u nás. Pak se zdálo, že se blýská na lepší časy, když se v Praze usídlilo východoevropské zastoupení Palmu (ve skutečnosti pracoviště RRC převlečené za Palm IMC). Celý projekt se i přes počáteční velkohubá prohlášení nakonec jaksi rozplynul do ztracena. Výsledkem celé té spletité anabáze je dnes stav, kdy palmy do ČR momentálně nikdo nedováží (alespoň ne oficiálně), nikdo se nestará o marketing a chybí i potřebná podpora pro operátory, takže nový hit Palm Pre se dosud neprodává v české síti O2, ačkoliv ve zbytku Evropy bublinky tento model nabízejí vcelku úspěšně. Neskromně konstatujeme, že technickou podporu, záruční i nezáruční servis a vlastně i jakýsi public relations bez přestávky celé roky zajišťuje PalmHelp, i když i tato služba byla v minulosti krátce částečně pozastavena. K tomuto přerušení došlo v důsledku toho, že službu jsme dlouhodobě provozovali na vlastní náklady, ačkoliv tato vznikla původně ve spolupráci s Palm Inc. a následně za podpory importéra. Režim fungování služby byl opakovaně měněn s příslibem zajištění částečného profinancování Palmem/importérem/distributorem, nakonec však vždy zůstalo jen u slibů.

Žel jsme tedy dnes v situaci, kdy původní komunita kolem Palm OS jaksi přirozeně vymírá (nové přístroje již nejsou a nikdy nebudou) a nová komunita webOS prakticky nemá ani jak vzniknout, protože odpovídající přístroje se k nám vůbec nedováží. Za tohoto neutěšeného stavu je další provoz technické podpory již neudržitelný a tak jsme nuceni od poloviny února t. r. tuto přerušit. To se týká nejen bezplatné, ale i placené linky 900 26 26 26. V tuto chvíli nejsme schopni s jistotou říci, jestli se jedná o krok dočasný nebo definitivní. Pozitivní změnou by samozřejmě bylo, kdyby s distribucí Palm Pre (potažmo Pixi) konečně začala Telefónica O2, ovšem i tato naděje s postupujícím časem jaksi umírá (v současné době tiskové oddělení O2 na toto téma již úplně odmítá komunikovat...).

Vedle PalmShopu prozatím nadále provozujeme servis (dosud s výjimkou webOS přístrojů, ale o této záležitosti nyní jednáme s britskou centrálou) a také naší zpravodajskou část (je ale možné, že i té se dříve či později dotknou jisté změny).


Pokud se situace změní, pochopitelně budeme všechny registrované uživatele informovat mj. pomocí newsletteru. Prozatím je tedy ohledně technické podpory nutno využívat jen našeho diskuzního fóra.





Tento článek si můžete přečíst na webu www.PalmHelp.cz
http://www.palmhelp.cz/html

Tento článek najdete na adrese:
http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2362