Oficiální dovozce Palmu: máme dobře našlápnuto
Publikováno: 02.04.2008 Téma: Interview a osobnost
RRC-CZ je relativně mladý, ale velmi dynamicky se rozvíjející distributor několika známých značek. Mezi jinými jmenujme např. TomTom, E-TEN, HTC nebo pro nás nejpodstatnější Palm. Zmíněná dynamika RRC se projevuje mj. i ve stále rostoucím akčním týmu, díky čemuž se na marketingové pozici často mění zodpovědné osoby. To byl také důvod neustálého odkládání tohoto rozhovoru.
PalmHelp: Nejprve k Vaší osobě. Jakou pozici v RRC zastáváte a jak dlouho v oboru pracujete?
Sabina Coufalová: V RRC od začátku roku 2008 zastávám pozici marketing managera, jsem zde tedy velmi krátce; naposledy jsem působila 3 roky jako Purchase manager pro společnost Sunnysoft.
PalmHelp: Ještě si udělejme pořádek v názvosloví vaší společnosti - RRC nebo DiFo? V poslední době u vás můžeme sledovat neustále nějaké změny. Nyní se např. mění adresa vašeho sídla a chystají se i nové skladové prostory. Také se postupně jaksi vytrácí logo RRC a všude vidíme již jen logo DiFo, které bylo minulý týden dokonce inovováno.
Sabina Coufalová: Pod jménem RRC-CZ je společnost zapsaná v obchodním rejstříku a je právnickou společností. V této společnosti působí dvě divize - RRC EN a DiFo. DiFo se snaží vystupovat na trhu samostatně a odpoutat se tak od názvu RRC-CZ, což je plán do budoucna; proto i změna loga a další změny image budou následovat.
PalmHelp: Mateřská společnost RRC je z Ruska. Jaké má tento dnes již východoevropský distributor ambice ve střední Evropě a jaké na českém trhu?
Sabina Coufalová: Ambicí je posilovat samotnou distributorskou pozici. Hlavním cílem je získávat nové obchodní kanály a distribuční sítě. Nepochybně je naší metou i rozšiřovat DiFo do dalších zemí po celé Evropě.
PalmHelp: Není-li to obchodním tajemstvím, jak se daří Palm prodávat přes nové distributory jako je AT Computers nebo GSMobile?
Sabina Coufalová: Troufneme si říci, že je v tomto směru dobře našlápnuto :)
PalmHelp: Tím jsme pomalu přešli na téma Palm. Ten u nás - narozdíl od konkurenčních značek - není nijak marketingově aktivní. Např. i u nás nepříliš rozšířený RIM (BlackBerry) pracuje na zajímavé podpoře prodeje pro operátory. Zato Palm, který se v mnoha evropských zemích prodává alespoň přes Vodafone, u nás není vůbec vidět. Změní se v tomto směru něco? Komunikujete s Palmem v této věci nějak?
Sabina Coufalová: Do budoucna jistě Palm
osvěží marketingové aktivity u nás, ale momentálně ještě nemáme přesnou road
mapu promoaktivit.
PalmHelp: Jak vidíte šance umístit Palm do nabídky našich mobilních operátorů?
Sabina Coufalová: Netroufám si odhadnout jaké šance Palm u operátorů má, záleží na mnoha aspektech. Věřím, že se již brzy dozvíme bližší informace.
PalmHelp: Dokud se Palm nedostane k operátorům, bude to mít se svým zviditelněním u nás dost těžké. Operátoři patří také mezi cílené budoucí distribuční sítě?
Sabina Coufalová: Rozhodně. V současné době jednáme jak s Vodafone tak s O2 na možné spolupráci. Konkrétní informace či výsledky, jak jsem již sdělila, nejsou prozatím známy.
PalmHelp: Jaký vy sama používáte smartphone?
Sabina Coufalová: V současné době starý dobrý HTC Mteor a E-TEN Glofiish X650.
Neformální atmosféra na setkání dodavatelů a hlavních šéfů všech poboček DiFo.
PalmHelp: Nyní otázky čtenářů...
Dovážíte Palm přímo od Palmu nebo jen z nějakého meziskladu RRC?
Sabina Coufalová: Již od začátku naší distribuce dovážíme přímo od Palmu.
PalmHelp: Nechystáte se rozšířit sortiment originálního příslušenství Palmu? V USA se toho prodává mnohem více, než u nás.
Sabina Coufalová: Dle mého názoru máme přiměřenou nabídku originálního příslušenství k poptávce. Nabídku příslušenství tvoříme na základě poptávek ze strany našich odběratelů. Pokud u nějakého příslušenství více stoupne zájem, rádi ho zalistujeme.
PalmHelp: Beru Vás za slovo. Uvidíme, jaké požadavky se nám objeví v diskuzi pod článkem :-) Ale k další otázce - proč se k nám nedováží více barev Trea 680, Trea 500 a Centra?
Sabina Coufalová: Je více aspektů. Především - tak jako v předchozí odpovědi - řídíme se poptávkou trhu, také ze strany Palmu jsou stanoveny limity odebraného množství a toto číslo se bohužel s poptávkou českého trhu neshoduje.
V popředí Rudolf Chvátal, ředitel DiFo CEE.
PalmHelp: A to není řešitelné v rámci skupiny RRC ve východní Evropě? Naší zkušeností je naopak velký zájem o alternativní barevné varianty...
Sabina Coufalová: Naše nákupy v rámci RRC Group se nikterak neslučují. Palm nám jiné alternativní barevné varianty zařízení nenabízí. Z naší minulé zkušenosti však o barevné varianty není znatelný zájem ze strany veřejnosti a znovu opakuji, že limity objednávaného zboží neodpovídají poptávce na trhu.
PalmHelp: Mnoho otázek směřovalo k lokalizacím, s nimiž mají uživatelé mnoho problémů. Vím, že nyní z vašeho podnětu vznikla jakási iniciativa, ale zatím žádné zlepšení nelze pozorovat. Můžete nám trochu přiblížit, co v tomto směru chystáte?
Sabina Coufalová: S příchodem nového modelu Palm Centro, který díky inovovanému operačnímu systémem vyžaduje samozřejmě novou lokalizaci, jsme po vývojářích této lokalizace požadovali, aby poznatky získané s provozem předchozích verzí lokalizace a použitelné obecně, byly pokud možno do nové verze pro Centro implementovány. Nová verze bude mít po otestování inovovaný proces instalace a registrace.
PalmHelp: Už víte, kdy bude dokončena lokalizace pro Centro, pro Treo 500 a pro updatované Treo 680?
Sabina Coufalová: Lokalizace pro Centro bude dokončeno v tomto týdnu, v současné době je v
testování, pro Treo 500 je lokalizace již hotová. V současné době je prioritou číslo jedna Centro, pro které připravujeme lokalizaci pro dalších 8 jazyků. Jak jsem hovořila s autory lokalizace, Lite verze (vkládání a čtení českých znaků) české lokalizace pro T680 s firmware 1.12 funguje a je volně ke stažení. Máme přislíbeno, že po dokončení lokalizací pro Centro budou započaty práce na plné české lokalizaci pro novou verzi firmware.
PalmHelp: A nějaký termín dostupnosti české příručky pro Centro a Treo 500?
Sabina Coufalová: Předpokládáme, že v
tomto týdnu budou obě k dispozici.
|
|