www.PalmHelp.cz

Jakou cestou se má Palm vydat?
Publikováno: 31.12.2007
Téma: Ankety


Zdá se, že Palm vsadil vše na jednu kartu. Zrušil Foleo, oddálil či možná zrušil uvedení nových PDA a v porovnání s konkurencí v podstatě ani příliš nerozvíjí modelovou řadu Treo, ačkoliv ta jej momentálně živí. Veškeré síly Palm nyní soustředí na operační systém nové generace, který by jej měl znovu vrátit do hry. Trochu to připomíná ruskou ruletu, má ale Palm vůbec jinou možnost?

Prosincová anketa s otázkou v nadpisu svým způsobem souvisí. Přestože je Palm stále suverénně největším výrobcem klasických PDA, již delší dobu tuto komoditu značně zanedbává a to patrně proto, že se chce soustředit na smartphony, které mají přeci jen mnohem světlejší budoucnost. Naše anketa měla ukázat, jestli již čas PDA skutečně odezněl. A jaký je výsledek?




Můžeme říci, že poměr příznivců PDA a uživatelů smartphonů je v podstatě vyrovnaný. To dokazuje, že kapesní počítače na vymření ještě rozhodně nejsou. Zvlášť když uvážíme, že zatímco smartphonů Palm uvedl v poslední době hned několik nových modelů, nejmladší PDA je na světě již déle než dva roky. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že výsledky ankety nejsou z globálního hlediska vůbec objektivní, protože český potažmo slovenský trh je jedním z mála, kde Trea nejsou prodávána u žádného z operátorů. Kdyby tomu tak bylo, pak by právě poměr uživatelů Trea byl výrazně vyšší. Z tohoto pohledu je nutno výsledky zhodnotit tak, že i u nás z dlouhodobějšího hlediska narůstá popularita smartphonů na úkor PDA a tento trend bude dle všeho i nadále posilovat. Tím se už pomalu dostáváme k další anketě na leden...



Běžný smrtelník může jen stěží radit managementu kterékoliv velké společnosti. Nemá k dispozici dostatek relevantních informací, jako jsou výzkumy trhu, analýzy nákladovosti a ziskovosti toho kterého produktu, složité může být také pozadí subdodavatelských vztahů a v neposlední řadě je tu problematika aktuálních finančních možností daného ekonomického subjektu. Právě z pohledu posledně jmenovaného aspektu je zřejmé, že Palm musí pečlivě zvažovat, kam napřímit své úsilí, aby své omezené investiční možnosti využil co nejefektivněji. Jistě by se každému líbilo, kdyby se vyráběla co nejširší škála produktů, najímali se nejlepší vývojáři, investovalo se co nejvíce za marketing a tak dále. Reálné to ovšem není. Proto dnes Palm naopak propouští, ruší některé výrobní programy a plánuje zúžení produktové řady. Dříve, než se mu podaří - pokud se mu to podaří - získat znovu postavení leadera v nějakém byť úzce vymezeném, ale lukrativním tržním segmentu, musí se zaměřit na méně cílů, které budou zároveň splňovat nějakou dlouhodobější vizi se zajímavým růstovým potenciálem. Jak už bylo řečeno, vyřešení této složité rovnice o několika neznámých není úkol hodný běžného plebejce, na druhou stranu jsme v uplynulých letech mohli být svědky, že ani hlavy pomazané se nevyhnuly několika fatálním chybám. Trocha toho selského rozumu může být někdy více, než odborné vedení projevující se v nerozhodnosti a změnách plánů uprostřed jejich realizace. Proto se ptáme, jaký směr pro rok 2008 byste Palmu doporučili vy? Hlasujte a piště své komentáře zde nebo přímo pod hlasovacím formulářem!





Tento článek si můžete přečíst na webu www.PalmHelp.cz
http://www.palmhelp.cz/html

Tento článek najdete na adrese:
http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=News&file=article&sid=1520