Poslední vývoj kolem ACCESSu - www.PalmHelp.cz

Článek do news mohou přidat registrovaní uživatelé PalmHelp. Zajímavé články odměníme.

 Poslední vývoj kolem ACCESSu

Autor: nexus6 - 20.12.2006, 2322 čtenářů


Informace a oznámení V poslední době se na Internetu vynořily informace, že vývoj ACCESS Linux Platform se zpožďuje a že ACCESS nestihne dodržet slíbené termíny. Tisková mluvčí ACCESSu ovšem tvrdí, že jde o informace liché. Krom těchto spekulací se také objevila jedna oficiální informace, týkající se zadávání textu v ALP. Pojďme se tedy podívat na poslední vývoj okolo ALP.







Termíny

Nejprve k situaci ohledně možného zpoždění. Na Internetu kolují různé spekulace, které tvrdí, že ACCESS je ve vývoji ALP pozadu a že nestihne dodržet slibované termíny.

Zdá se však, že všechny tyto spekulace vychází z nepochopení podstaty samotných termínů. ACCESS zatím nikdy a nikde neudal termín uvedení samotného operačního systému. S tím, jak se ale blíží ostatní termíny, které mnozí mylně považovali za datum uvedení ALP, se samozřejmě vynořují spekulace, že ACCESS nestihne ALP uvést v těchto termínech. To je samozřejmě pravda, ale takoví spekulanti si pletou hrušky s jablky.

ACCESS totiž zatím vždy uváděl pouze dva termíny - termín dostupnosti Software Deveopement Kitu a Product Deveopment Kitu pro významné zákazníky a vývojáře a následně termín uvolnění obou pro ostatní. Termín uvedení SDK a PDK pro významné licenční partnery uváděl do konce roku 2006, druhý termín, kdy by zmíněné vývojové sady měly být dostupné i ostatním zákazníkům a partnerům, je první polovina roku 2007.

Server PalmInfocenter se nezdráhal zeptat, jak to tedy s těmito termíny vlastně je. Od tiskové mluvčí ACCESSu, Marueen O'Conell, dostali redaktoři serveru poměrně jasné vysvětlení. Rezolutně dementovala spekulace, že je ACCESS s vývojem ALP pozadu a nastínila, jak to vlastně je s SDK a PDK. Zopakovala důrazně, čeho se vlastně ony zmiňované termíny týkaly, a potvrdila, že ACCESS již dodal pre-release verze PDK a SDK některým významným partnerům.

Zdá se tedy, že vše jde podle plánu a že v současné době mají již někteří významní vývojáři a vlastníci licencí na ALP nástroje, které jim umožňují započít vývoj nových aplikací a hlavně zařízení na této platformě. Domnívám se pak, že uvedení finální verze PDK a SDK bude spojeno se samotným představením nového operačního systému a s prozrazením konečného jména. To vše někdy v první polovině roku 2007. A vzhledem k tomu, že někteří výrobci mají již nyní k dispozici PDK, mohli bychom si k příštím Vánocům koupit první zařízení s ALP. Co myslíte, je to reálné?

Zadávání písma

Společnost Zi Corporation v pondělí 18. prosince oznámila, že podepsala licenční dohodu se společností ACCESS Systems Americas, Inc. Ta se týká možnosti zabudování dvou technologií pro zadávání znaků do ALP. Konkrétně se jedná o prediktivní technologii eZiText a systém rozpoznávání ručně psaného písma Decuma.



Z tiskové zprávy společnosti Zi zatím není jasné, jakým způsobem budou zmíněné technologie integrovány. Zdá se, že Zi a Decuma nebudou nutně součástí ALP, ale ta bude předpřipravena na jejich použití. Každý výrobce se pak bude moci pravděpodobně rozhodnout, zda integruje již připravené řešení v podobě eZiText, či Decumy, nebo zda se rozhodne do ALP integrovat vlastní systém rozpoznávání písma. Není ani jasné, zda bude ACCESS Zi podporovat výhradně, nebo zda například bude využívat i jiné systémy zadávání textu, na které má licenční právo.

Konkrétně tím narážím na Graffiti 2. Na základě těchto informací totiž není vůbec jisté, že se s tímto systémem rozpoznávání písma v ALP setkáme.









 
   Související odkazy
· Více o tématu Informace a oznámení
· Další články od autora nexus6


Nejčtenější článek na téma Informace a oznámení:
Vyhlášení vítěze bezdrátové klávesnice


   Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.2
Účastníků: 5

Velmi dobré

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


   Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


"Poslední vývoj kolem ACCESSu" | Přihlásit/Registrovat | 14 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: bubu (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Realne ci ne, do Vanoc cekat nebudu. Palmu nehorazne ujizdi vlak a svou userfriendly to nezachrani. Agonie pokracuje, pacient je stale v komatu... takhle strucne by se dala popsat soucasna situace... Tedy opet dalsi rok se STEJNYM oper. systemem. A konkurence vyviji a zlepsuje se a v poslednich oblastech, kde jeste zaostava, dohani Palm. A tak za 5,6 let budem jen matne vzpominat na stary dobry Palm s Palm OS, protoze ten budouci pojede jen na WM, obdobne, jako ted vzpominame na stary dobry Psion. Hernajs, posledni dobou me zaujala Nokie E90, tak pokud to Nokia nepodela a vyprodukuje poradny a odladeny stroj, tak myslim, ze o vitezi je rozhodnuto - teda aspon o mem nastupci Trea650... (prechod na WM se mi nechce, a i kdyz ten Symbian je aspon torzo stareho vynikajiciho Psionu :'(, furt lepsi... Bezdotykac by teoreticky nemel byt problem)
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
Všude je pořád spousta řečí o ujíždějícím vlaku, ale Palmu se přitom velmi dobře daří a osobně jsem přesvědčen, že Treu v praktickým použití žádnej konkurenční smartphone nesahá ani po kotníky. Jestli se letos někam konečně pohne vývoj OS pro Palm (jako že to vypadá, že jo), tak bych rozhodně neházel flintu do žita ;-)
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: bubu (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ja nerikam, ze Treo je spatne. Sam ho pouzivam a #zatim# v oblasti ovladani mu nikdo nesaha ani po kotniky. V oblasti vybaveni jiz ale vskutku palmu davno ujel vlak! Co tu mame za konkurenty Trea?
- SE P990i~skoro zadne appz a bugovy OS
- WM pristroje~ovladani jednou rukou velmi problematicke

Ovsem jak dlouho tu mame posledni Trea? Kdy ybla uvedena 600? je to uz tak dobrych 6 let. A jaka byla invence od te doby? Z tech podstatnych jen pridani HiRes displeje! A co konkurence? Mame pristroje s WiFi, s HSDPA, UMTS, videohovory (kravinka, ale muze potesit), GPS... A co nam nabidne Palm? Nic! Pak tu mame system, ktery se zuby nehty s minimalnim rozvojem drzi jiz..???...7,8 let? A co konkurence? Inovuje a dohani Palm ve vsech oblastech, predevsim v ovladani.
A proto si myslim, ze ac se Palmu dari, cekat dalsi CELY rok na nove zarizeni s novym systemem, to bude jiz pro mnoho zakazniku preci jen tvrdy orisek.

Zadne zarizeni neni dokonale, ale priblizit se dokonalosti muzeme jedine invenci - kdyz chybi, tezko pomoci. Navic ani ta 680 neni kdovijaky zazrak. Vylepsuje nektere neduhy 650, ale v jistych detailech je horsi nez 650.

Jak jsem psal vyse, vkladam nadeje do Nokie, snad se ji konecne podari neco udelat poradne. Ale zname Nokii, ze :/
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
Do Nokie bych teda naděje nevkládal. Je to typická firma oblbující lidi marketingem a finální produkty nic moc. Myslím, že Palm už má za sebou období, kdy hledal sám sebe (hlavně z hlediska vlastnické struktury a způsobu řízení) a že si moc dobře uvědomují, že systém potřebuje vylepšit. Souhlasím, že příští rok bude důležitý, ale nedomnívám se, že by za ten rok konkurence přišla s něčím extra převratným, co by Palm také nedokázal implementovat, pokud by mu teklo do bot.
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: nexus6 (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=24
 
S tou Nokii naprosto souhlasim s Badelem...
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: nexus6 (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=24
 
No. Posledni dobou tady na tomto serveru zastavam z redaktoru pozici asi nejvetsiho Palm-pesimisty, ale Vas nazor rozhodne nesdilim. Musim se zastat Badela, Palmu se zacina dari a vypada to, ze bude jeste lepe. Sam jsem byl dlouho odpurcem smartphonu a Treo mi nikdy nevonelo. Ted jiz vice nez tyden pouzivam Treo 680 (a to nikoli jako svuj hlavni telefon) a jsem prijemne prekvapen. Mozne terpve pote, co jsem v rukach drzel smartphony a komunikatory vsech moznych znacek a operacnich systemu, dovedu docenit kvality Trea. A 680ka, ackoli se od 650ky zdanlive prilis neodlisuje, je daleko vyladenejsi zarizeni. Neco, ceho se u Nokie nedockate nikdy. Neco, co vam Sony Ericsson nabidne az tesne pred koncem zivotniho cyklu modelu. Neco, co nabizi Windows Mobile ve verzi Pocket PC2003, kterou dnes nikdo nepodporuje.
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: Skorpi (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://pidu.ic.cz
 
Je pravda, že Palm si vede dobře, jednou už vypadal na umření a teď se zdá dělá vše proto, aby byl dostatečně silný v boji proti všem. Včera když jsem jel do školy, v taramvaji seděl člověk, co měl velká sluchátka a pořád ťukal něco do PDA a strašně se u toho smál.. co hrál, nevím, ale koukal jsem, co to má za horkou novinku, krásné a malé stříbrné PDA... pak jsem poznal starý Tungsten T :) Normálně si to neuvědomím, jak jsou palmy krásně malé a slušivé, protože v tramvajích atd vídávám spíše kravaťáky s objemnějšími PPC. A doufám, že Palm ještě překvapí, stále nám nabízí odlišení od ostatních a kdyby přešel jen na WM, tak skončí za ostatními výrobci. Co se týče spekulací, já uvěřím jedině až budu mít něco v ruce (nebo nějaká důvěryhodná osoba), do té doby mohu jen doufat a šetřit a dále vyvíjet Familiar pro stávající Palmy :)
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: black (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.couvej.cz
 
Naprosty souhlas s Badelem a nexusem. Mel jsem zbehnuvsi umysly, ale po kopupi Trea 650( pred tim PalmPilot pro, IIIx,M100,M500,T3) a nasledne ted vydane 680 neznam a nechci a doufam mit nebudu nic jineho.
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: Morbid (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=21
 
Také jsem měl zaječí úmysli. Také jsem byl proti smartphonům. Ale pak jsem řekl ne! A koupil Treo650. Když smartphone tak pro všechny!
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: black (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.couvej.cz
 
A je opravdu Tvuj :-)) ?? a opravdu si ho nechas ?? To je dobre hubenoure :-)))))))
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: Morbid (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=21
 
Nojo. SWS vrátily money za T5 a ještě mi zbyly dva litry na dárky. Dědku :-D
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: nox (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=31
 
A tos jeste nevidel m505. Sam jsem jeden mel, narozdil od baculky TT1 je krasne tenouckej, jen takova mala placicka. SLusne PPC je doopravdy cihla.
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: nox (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=31
 
No jsme rad ze nejvetsim pesimistou nejsem ja :-) . Uz si totiz hraji s jednou konkurencni hrackou, nee neupalujte me :-D .
Re: Poslední vývoj kolem ACCESSu (Hodnocení: 1)
Od: nexus6 (email je skrytý) - 20.12.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=24
 
Mno, jde o to, ze ja tu obcas otevrene sve nazory rikam a i napisi do clanku... Viz treba muj prispevek pod clanke Treo 680 u nas v predprodeji. A najednou jsem na T680 zmenil nazor o 180 stupnu a uvazuji o jeho koupi...

Reklama / Ceník
Vstup pro inzerenty




 


Doporučte nás | Webmaster | Hledání | Statistiky | Syndikační kanály | Právní ujednání | Ochrana osobních údajů



PalmHelp (www.PalmHelp.cz), informace nejen ze světa webOS a Palm OS, asistenční služby uživatelům produktů Palm. ISSN 1801-9412