Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? - www.PalmHelp.cz

Článek do news mohou přidat registrovaní uživatelé PalmHelp. Zajímavé články odměníme.

 Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile?

Autor: Badel - 05.09.2006, 2834 čtenářů


Ankety Nový měsíc znamená tradičně novou anketu. V září otevřeme jistě velmi kontroverzní téma, když se vás budeme dotazovat na názor ohledně případného rozšíření obsahu našeho portálu o Windows Mobile...





Nyní ale zpět k předchozí anketě:




Sledovat vývoj hlasování bylo neobyčejně zajímavé. Zprvu s jasnou převahou vítězila varianta Windows Mobile, posléze nakrátko získal nadvládu Palm OS a po opětovném náskoku WM nakonec definitivně zvítězil Palm OS. Výsledek je nicméně dost těsný a obě možnosti tak lze považovat za vyrovnané. Domníváme se, že vývoj hlasování byl silně ovlivňován spekulacemi, které se opakovaně objevovaly na Internetu. Dobře to ilustruje nejistotu, která ohledně budoucí politiky Palmu v Evropě panuje. Osobně jsem byl nicméně přesvědčen, že v hlasování jasně zvítězí Windows Mobile a to již jen vzhledem k tomu, že k této možnosti se přiklání většina serverů u nás i ve světě. Zdá se ale, že naši čtenáři projevili zdravou dávku fandovství a udrželi si víru v zachování Palm OS pro chystané evropské Treo. Jsem rád, že hlasování dopadlo právě tímto způsobem. Bude velmi zajímavé se k němu vrátit v momentu, kdy Palm přestane dělat tajnosti a nový produkt oficiálně představí. Ještě než přejdeme k nové anketní otázce, stojí za povšimnutí také bezmála 14% počet hlasujících, kteří nevěří, že Palm ještě do konce roku uvede jakékoliv nové Treo pro Evropu. Přestože je evidentní, že nové Treo je již dávno nachystáno, nemálo z vás nevěří, že Palm uvedení ještě letos stihne. To považuji za poměrně negativní zjištění, které naznačuje, že důvěra části veřejnosti vůči značce může být poněkud otřesena.



Nyní tedy k nové anketě. Předpokládám, že alespoň části z vás při přečtení nadpisu naskočila husí kůže Usmívající
Ano skutečně je to tak... zvažujeme variantu, že přísná specializace našeho portálu na Palm OS skončí a obsah rozšíříme i pro uživatele Windows Mobile. Jsme k tomu donuceni politikou samotné společnosti Palm, která nakonec stála u zrodu tohoto portálu a služeb jím nabízených. Nicméně rozhodnuto ještě zdaleka není a ve hře je více variant, z nichž jednou je například vytvoření dalšího nezávislého portálu. Proto nás více než kdy jindy zajímá váš názor. Předpokládáme, že stávající čtenáři jakožto uživatelé Palm OS prvně zmíněnou variantou nebudou právě nadšeni, ale ještě více než jednoduché hlasování by nás tentokrát zajímaly především podrobnější komentáře. Věcné názory mohou přispět k tomu, abychom se nakonec rozhodli pro v podstatě nelogickou variantu dvojí práce na oddělených portálech spojenou s vyššími náklady... Takže opakuji ještě jednou - zatím nic není rozhodnuto a vaše názory budou mít pro naše rozhodování velkou váhu! Díky za každý z nich!





 
   Související odkazy
· Více o tématu Ankety
· Další články od autora Badel


Nejčtenější článek na téma Ankety:
Zachovat nebo změnit stávající PalmShop?


   Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.25
Účastníků: 4

Velmi dobré

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


   Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


"Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile?" | Přihlásit/Registrovat | 19 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: Honza40 (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Myslím, že by bylo poněkud pošetilé uzavírat si cestu k novým informacím. Jsem pro, aby ke dvěma článkům o Palmech PŘIBYLY třeba také dva články o WM. Je pravda, že WM získává čím dál tím víc uživatelů na úkor Palmu (což je způsobeno mimo jiné neschopností Palmu a Palmsource...) a myslím si, že být informován o konkurenční platformě není na škodu. Klidně PŘIDEJTE i další dva články o Symbianu. Myslím, že jako uživatelé PDA jsme na jedné lodi bez ohledu na použitou platformu. Dnes jsem si někde přečetl, že HP vydá svůj poslední model rx4000 dále se bude věnovat komunikátorům. Dell už skončil. Sony s Palmem už dávno... Počet výrobců klasických PDA klesá, což nevím jak komu, ale mě osobně nevyhovuje. Nechci předražený komunikátor, chci normální PDA, které přes BT připojím k čemukoli. Vidím to tak, že nad klasickými PDA se smráká. No, to už jsem se odchýlil od tématu. Tak snad jen, že by články mohly být nějak viditelně označeny, jaké platformy se týkají. A abyste nedopadli jako konkurenční server, který má Palm také v názvu a plynule už přešel skoro jen k WM.

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: Lubi (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Dobrý den, já osobně bych přivítal rozšíření o Windows Mobile, domnívám se že je třeba znát i co dělá konkurence, v čem je horší, v čem lepší ..., no a já bych si nyní rád koupil PDA (své první) a zjišťuji si informace pro a proti jednotilivým platformám (ale většina srovnání je staršího data) takže bych informace, srovnání a případné zkušenosti uživatelů uvítal. Ohledně uspořádání, je to vcelku jedno zda to bude na tomto portálu či zda bude jiný (teda z pohledu čtenáře) - pokud bude dobře členěn :-))) Hezký den přeje Luboš

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: jurasu (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Ač zarytý "palmista" si myslím, že v blízkém horizontu budte tento server jen o WM. Palm OS je podle mně už dávno mrtev. Pokud si v současné době kupuji software, tak vybírám jen soft, který jede na obou platformách. Nechci vyhazovat peníze oknem.
Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: nox (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=31
 
Na tohle uz jsem jednou narazil, je mozne koupit soft pro jeden system a pak stejny licencni klic pouzivat i pod jinym OS? Mam slovniky slovoed a treba by se mi to nekdy hodilo.
Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: jurasu (email je skrytý) - 06.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Zatím jsem to nezkoušel, ale u nás ve firmě se začínají kupovat PDA s WM a tak to můžu vyzkoušet. Výsledek sdělím.

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: zdenytreo (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Jsem rozhodně proti. Palmhelp je jednou z mála stránek, která se věnuje pořádně PalmOS. Pokud se toto zaměření rozmělní, bude to pro mne velké zklamání. Je to opravdu zbytečné, WM mají svých příležitostí víc než dost.

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: majki (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Já si myslím, že to není špatný nápad rozšířit portál, ale pouze s tou podmínkou, že budou sekce STRIKTNĚ oddělené ! Protože by v tom byl jinak šílený zmatek. Předpokládám, že pouze málo ze skalních palmistů by ocenili články o WM mezi články s tématikou Palm OS... Osobně jsem spíše pro variantu dvou portálů.
Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
U toho striktního oddělení to není zase tak jednoduché. Musely by být oddělené všechny sekce a např. downloads nebo tipy&triky dokonce na 3 části, pokud uvážíme, že nás čeká ještě ALP.
Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: majki (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Na druhou stranu jsem někde četl, že ALP by měl být zpětně kompatibilní s předchozími Palm OS aplikacemi. Takže ALP klidně jo. Navíc uvažuji, že si možná s příchodem ALPu koupím nový palm. Mně jde spíše o to, že by pak byla tato stránka o voze a o koze. ALP není mimo mísu, což se rozhodně o WM říct nedá

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: jacktalking (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Jsem proti. V adrese PalmHelp.cz jaksi nevidím cokoliv z Windows Mobile... Servery na toto téma již existují, tak proč rozšiřovat PH do WM? Čebol fakt není tak extra jak se může zdát..
Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
Adresa PalmHelp.cz a slogan "asistenční služby uživatelům produktů Palm" neobsahují ani nic o Palm OS. Jedná se prostě o portál poskytující podporu uživatelům produktů od firmy Palm Inc. ...a ta dnes prostě vyrábí i modely s WM, které se brzy dostanou i do Evropy. Proto na to musíme nějak reagovat a hledáme ideální model, jak skloubit zájmy uživatelů s nízkou nákladovostí tohoto projektu.
Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: zdenytreo (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Na pdasoft je v jedné anktetě téma Používaný OS u PDA. 70 procent sdělilo PALM OS, 30 procent zbytek. To mluví samo za sebe. Koho to zajímá, má se kam obrátit, mají přece mnoho stránek s články k dispozici. Počet modelů palmů s W bude zanedbatelný a jde vlastně jen o trea. Nedávat sem popelnice a wokna! Vůbec tuto vaši snahu nechápu.

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: mh (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Pravdepodobne asi nedokazeme zabranit tomu, aby nas ta divna Okynka otravovala i tam, kde jsme je drive nevideli, ale kdyz uz z komercnich duvodu budete muset cosi takoveho udelat, moc bych se primlouval za to, aby slo o striktne oddeleny portal. Naklady na to prece nejsou nijak velke, staci jen jeden virtualni WWW server navic, databaze bude jedna atd... Nebudete tak sve verne ctenare otravovat tim, co tady videt nechteji a tech par zoufalcu, kteri si ookynkovane Treo koupi, bude mit svuj portal. Osobne si myslim, ze Treo s WM zadny velky uspech v Evrope mit nebude (ktery kovany Windowsak by si koupil WM na displeji 240x240? Pristroju s WM je na trhu rada a s lepsimi displeji) a Palm dostane pravem to co mu patri za jeho chovani v poslednich letech - nezajem zakazniku.

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: nosferatu135 (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
V zásadě nejsem proti. Jak už tady někdo psal, je dobré sledovat, co dělá konkurence. Určitě by třeba neškodilo u některých aplikací (pokud to jde, samozřejmě) zmínit, že jsou multipatformní. Ale pokud by se tady řešily WM i Palm "rovnocenně", byl by to dost chaos a možná, že by se i ztratil takový ten fandovský přístup. Zkuste třeba navrhnout, aby www.siemensmania.cz byla rozšířená i na Nokie:) To by byl mazec:)
Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: chaoos (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=20
 
Myslím, že o tohle zmiňování multiplatformosti toho kterého produktu se u nás snažíme (alespoň já ve svých článcích O:) Jinak souhlasím s tím, že vstup WM do tohoto zažitého formátu by byl cHaOOs :D Můj čistě OSOBNÍ názor je : Vyřešení, pokud se k tomuto vstupu WM rozhodneme, bych viděl buď v mirroru tohoto myslím velice kvalitně udělaného a přehledného webu a nebo (ale to se domnívám že by přehlednost trochu nabouralo) zřetelném barevném rozdělení samostnatných WM rubrik v tomto stávajícím formátu ...

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: nexus6 (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=24
Take bych tento fakt uvital. S tim, ze portaly by klidne mohly byt propojene, ale dalo by se treba zaridit, aby byly dve adresy - treba palmos.palmhelp.cz a windows.palmhelp.cz, na kterych by se preferovaly vzdy zpravy a clanky z dane oblasti.... na adrese www.palmhelp.cz by se pak zobrazovalo vse pohromade... Necht si uzivatel vybere...

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: nox (email je skrytý) - 05.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=31
No muj odhad je, ze lide maji vetsinou jen jeden komunikator a tak jim dve platformy na jednom webu asi moc neprinesou. Dale by me zajimalo kolik Treo s Windows se asi pouziva v Ceske Republice. Na zavratne pocty bych to nevidel, ale je to jen muj odhad. Takze kdyz uz, tak dusledne oddelovat - jinak to bude pro uzivatele znamenat mnoho hledani, nez se dostanou ke kyzenym clankum.

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: pefcbs (email je skrytý) - 06.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
souhlasim,ze je logicke sledovat politiku palmu.a trzne je lepsi to mit za jedny penize.takze nevadi.

Re: Jste pro rozšíření PalmHelp o Windows Mobile? (Hodnocení: 1)
Od: xmpetr (email je skrytý) - 06.09.2006
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Jsem proti, na palmhelp se mi líbila právě ta vyhraněnost ...
ale stejně vím, že s příchodem widle trea vam nic jiného nezbýva :-)))
Tak alespoň striktní oddělení na Palm OS a WM.
Třeba nahoře záložku win os a palm os a/nebo možnost nastavení i v profilu - oboje, jen win, jen palm os ...

Reklama / Ceník
Vstup pro inzerenty




 


Doporučte nás | Webmaster | Hledání | Statistiky | Syndikační kanály | Právní ujednání | Ochrana osobních údajů



PalmHelp (www.PalmHelp.cz), informace nejen ze světa webOS a Palm OS, asistenční služby uživatelům produktů Palm. ISSN 1801-9412