Situace na trhu chytrých mobilních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2006 - www.PalmHelp.cz

Článek do news mohou přidat registrovaní uživatelé PalmHelp. Zajímavé články odměníme.

 Situace na trhu chytrých mobilních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2006

Autor: nexus6 - 01.08.2006, 1891 čtenářů


Ekonomické informace Analytická společnost Canalys zveřejnila výsledky prodejů PDA, komunikátorů a chytrých telefonů ve druhém čtvrtletí roku 2006. Celkově trh vzrostl o 55% oproti druhému čtvrtletí roku 2005. Zásluhu na tom ale mají hlavně chytré telefony a komunikátory, které si oproti loňskému období polepšily o 73%. Naopak klasické kapesní počítače jsou již delší dobu na ústupu, jejich prodeje poklesly o 33%. Palm si vede stále dobře, detaily se dozvíte uvnitř článku.





Největší růst ze všech výrobců zaznamenal překvapivě Sharp, který se z miniaturních prodejů nadechl k ohromnému výkonu a prodal přes milion zařízení. Tento růst má na svědomí jeho nová řada symbianových telefonů pro japonské sítě FOMA. Symbian si celkově vede velice dobře a přesáhl hranici deseti milionů prodaných kusů za čtvrtletí. Hlavní podíl na tom mají pochopitelně Nokia a nově i Sharp, podceňovat však do budoucna nesmíme i další výrobce, například Sony Ericsson.

Dalším výrobcem, který dosáhl značného úspěchu, je v pořadí druhá a druhá nejrychleji rostoucí Motorola. Ta svou pozici získala především prodejem více než jednoho milionu linuxových telefonů v Číně, pomohly jí ale i začínající prodeje smartphonu Motorola Q s operačním systémem Windows Mobile a také prodeje stávajících symbianových modelů. Do budoucna si Motorola hodně slibuje právě od prodejů modelu Q, který se ve své GSM/UMTS verzi chystá také na další světové trhy. Motorole se podařilo překonat problémy s dodávkami svých modelů a do budoucna tak záleží hlavně na tom, jak bude přijata uživateli. V silném konkurenčním prostředí, kde Palm a RIM stabilně prodávají přes milion zařízení ročně, nelze přijetí produktu zákazníky podcenit.


výrobce prodeje Q4/2005 tržní podíl Q4/2005 prodeje Q4/2004 tržní podíl Q4/2004nárůst
Nokia 9 030 840 47,7% 6 695 800 54,9% 34,9%
Motorola 1 586 870 8,4% 556 050 4,6% 185,4%
RIM 1 183 430 6,2% 897 280 7,4% 31,9%
Sharp 1 162 500 6,1% 29 840 0,2% 3795,8%
Palm 1 131 120 6% 1 057 420 8,7% 7%
ostatní 4 849 550 25,6% 2 949 210 24,2% 64,4%
celkem 18 944 310 100% 12 185 600 100% 55,5%




Všichni zmiňovaní výrobci ale zůstávají daleko za Nokií, které se podařilo prodat přes devět milionů symbianových smartphonů. Canalys odhaduje, že 95% těchto prodejů tvoří telefony platformy S60, která se teprve nedávno začala ukazovat i v modelech zaměřených na firemní klientelu.

Je jasné, že kombinovaná zařízení převzala otěže od klasických kapesních počítačů. Canalys například odhaduje, že nyní tvoří 58% prodejů Palmu řada Treo, zatímco před rokem to bylo 41%. Palm stále vede na poli kapesních počítačů. V konkurenci HP, Dellu a Mio Technology se mu dokonce podařilo zvýšit tržní podíl o 4% oproti loňsku, ale celkové prodeje kapesních počítačů klesly o 33%, tedy z více než 2 milionů zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2005 na 1,4 milionu ve stejném obodobí letos. Prodeje kapesních počítačů klesají v Severní Americe již delší dobu, hlavní podíl na propadu má však 42% pokles prodejů v regionu EMEA (Evropa, Blízký Východ, Afrika).


komentář redaktora:
Podobný rozbor jsou jen prostá čísla, která neříkají nic o rozdělení trhu. Nokia a Symbian jasně vedou, ale ve skutečnosti jen u obyčejných uživatelů. Jen minimum svých telefonů dodala Nokia korporátní klientele, protože pro ni neměla žádné vhodné modely. Ty najdeme až v nově vzniklé řade E. Obyčejní uživatelé přitom podle posledních průzkumů mnohdy netuší, jaký telefon vůbec vlastní, natož aby věděli, že se jedný o smartphone a že do něj mohou doinstalovat aplikace. To Palm nebo Blackberry si nikdo takový nekoupí. Uvedením řady E se tak Nokia snaží vyplnit mezeru ve své nabíce a znepříjemnit život právě Palmu, RIM, nebo Motorole, kteří mají silnou pozici v korporátním sektoru. Podobně jako Nokia je na tom i Sharp, jehož nová modelová řada zaznamenala veliký úspěch. Mnoho zákazníků ale netuší, že si kupuje symbianový smartphone, oni si prostě kupují dobře vybavený telefon. Případ Sharpu navíc jasně ukazuje, jak může jeden model nebo jedna modelová řada výrazně změnit situaci na trhu. Jediná novinka tak může výrobce katapultovat do předních řad žebříčků prodejnosti, jeden zpackaný model naopak může způsobit pád do hlubin. Z těch se nejspíše také velmi brzy vynoří Sony Ericsson, který bude mít pravděpodobně veliký úspěch s novým smartphonem M600i a snad již konečně přicházejícím P990i. Motorola hodně sází na Q, Palm chystá podzimní útok na Evropu. Zapomínat ale nesmíme ani na náhle vzniklého hráče, společnost HTC. Ta se totiž nedávno rozhodla prodávat zařízení pod svou vlastní značkou, takže bude následovat veliký ústup mnoha brandovaných modelů tohoto výrobce a celosvětově je nahradí jednotná značka. Pro HTC jako jednotnou značku pak bude podstatně jednodušší proniknout do horních pater žebříčku. Sledovat tedy vývoj situace na trhu bude velmi zajímavé.


Zdroj: www.canalys.com







 
   Související odkazy
· Více o tématu Ekonomické informace
· Další články od autora nexus6


Nejčtenější článek na téma Ekonomické informace:
Palm zatím neplánuje návrat k zisku


   Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.5
Účastníků: 4

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


   Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


Související témata

Ekonomické informace

"Situace na trhu chytrých mobilních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2006" | Přihlásit/Registrovat | 0 komentářů
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Reklama / Ceník
Vstup pro inzerenty




 


Doporučte nás | Webmaster | Hledání | Statistiky | Syndikační kanály | Právní ujednání | Ochrana osobních údajů



PalmHelp (www.PalmHelp.cz), informace nejen ze světa webOS a Palm OS, asistenční služby uživatelům produktů Palm. ISSN 1801-9412