|
Prodejní výsledky PDA za rok 2004
|
Autor: František Buráň - 07.02.2005, 1598 čtenářů
Poslední zpráva renomované analytické skupiny IDC mluví o poklesu v prodejnosti PDA na celosvětovém trhu ve čtvrtém kvartálu 2004. Přesto jsou uveřejněná čísla velice zajímavá.
Jednotlivé položky jsou označeny jako čisté dodávky a jsou vyřazeny OEM prodeje pro všechny výrobce. Dále nejsou započítány telefony s funkcemi PDA jako Treo 600 (Palm), iPAQ 6315 (PPC) nebo přístroje BlackBerry. Vyřazení těchto výrobků považuji za neopodstatněné a neodpustitelné, protože jen pro společnost palmOne je to obrovské množství dalších přístrojů k započtení.
1.Tabulka - Nejlepších 5 výrobců, celosvětové dodávky a podíl na trhu, 4Q 2004
Rank |
Prodejce |
3Q 2004 Dodávky |
4Q 2004 Dodávky |
4Q 2004 Podíl na trhu |
1 |
palmOne |
736,481 |
1,174,371 |
42.0% |
2 |
Hewlett-Packard |
615,515 |
769,170 |
27.5% |
3 |
Dell |
188,200 |
196,572 |
7.0% |
4 |
Medion |
15,000 |
115,000 |
4.1% |
5 |
Mio |
54,172 |
87,407 |
3.1% |
|
Other |
426,425 |
454,347 |
16.2% |
|
Total |
2,035,793 |
2,796,867 |
100.0% |
2.Tabulka - Nejlepších 5 výrobců, celosvětové dodávky a podíl na trhu, rok 2004
Rank |
Prodejce |
2003 Dodávky |
2004 Dodávky |
2004 Podíl na trhu |
1 |
palmOne |
4,035,125 |
3,645,399 |
39.6% |
2 |
Hewlett-Packard |
2,286,052 |
2,492,539 |
27.1% |
3 |
Dell |
584,511 |
695,171 |
7.6% |
4 |
Sony |
1,402,044 |
418,832 |
4.6% |
5 |
Medion |
198,505 |
234,325 |
2.5% |
|
Other |
2,069,613 |
1,716,895 |
18.7% |
|
Total |
10,575,850 |
9,203,161 |
100.0% |
1. palmOne - pokračoval v jasném vedení na poli kapesních počítačů, velice působivé bylo zvýšení dodávek o 59.5%. Nicméně i vedoucí společnost pocítila tlak klesajícího trhu. Meziročně se dodávky snížily o 11%.
2. Hewlett Packard na čtvrtletních dodávkách získal 25%, ale ztratil kolem 3% z celkového podílu na trhu jako výsledek silného zvýšení dodávek společnosti palmOne. I Hewlett Packard trpěl účinky scvrkávajícího se trhu, pro který se to ukázalo v 11% meziročním poklesu dodávek (shodně jako palmOne) .
3. Dell díky své strategii přímých prodejů byl zasažen nejméně. Pocítil sice ztrátu 2.2% podílu na trhu během čtvrtého kvartálu, ale společnost se ustálila na 4.4% následném růstu a hlavně silném 22% meziročním zvýšení dodávek s novými modely x30 a x50.
|
|
|
|
| |
Hodnocení článku |
Průměrné hodnocení: 4.71 Účastníků: 7
|
|
|