Prečo Palm alebo niečo o konkurencii z pohľadu užívateľa - www.PalmHelp.cz

Článek do news mohou přidat registrovaní uživatelé PalmHelp. Zajímavé články odměníme.

 Prečo Palm alebo niečo o konkurencii z pohľadu užívateľa

Autor: Anonym - 27.07.2010, 3343 čtenářů


Hardware a příslušenství Anonym nám napsal(a): Máme tu další uživatelský článek na téma "kterou mobilní platformu preferovat?". Je to téma stejně nekonečné jako kontroverzní, upouštíme proto od jakýchkoliv redakčních komentářů, ty ponecháme na vás uživatelích...





(článek do soutěže o Palm Treo 750 za 500,- Kč!!!



Určite si každý z vás všimol, že v poslednej dobe sa roztrhlo vrece s komunikátormi. Veľa ľudí si k nim postupne nájde cestu. Všimol som si za posledné dva roky u nás vo firme si postupne traja kolegovia obstarali iPhone. Boli z neho nadšený, týždeň, dva ... zhruba po mesiaci ich to nadšenie opustilo a všimol som si, že svoj iPhone už nepoužívali. Ono odpísať na e-mail cez dotykový display podľa mňa nie je zrejme vždy to pravé orechové, aj keď sa nás o tom reklama snaží presvedčiť. Následne svoje iPhone predali a vrátili sa k starým mobilom zväčša k nokiam. U jedného som zaznamenal, že ho používal dlhšie, ale postupne si sťažoval na nedostatočnú kapacitu batérie. Ja som sa na koniec pred rokom bez potrebných informácii, vedený taktiež nákupným impulzom a hlavne tlakom zo strany operátora rozhodol pre BlackBerry čoby môj prvý smartphone. Bral som ho v Orange, kde mi hneď zdarma aktivovali Orange World (internetový prístup) a BIS. Bol som nadšený, každú chvíľu mi pípol e-mail, telefón má krásny čistý zvuk. Jedna báseň. Tento luxus mi dvihol mesačnú faktúru o cca 17 €. V lete som bol vonku, službu BIS som zrušil. Tí, čo tvrdia, že je qwerty návyková, majú pravdu. Po čase som sa k tomuto telefónu vrátil, stiahol som program do počítača, updatol software telefóne, vyskúšal net a zhrozil som sa. Mimo Orange Worldu na BB prehliadači tam nešlo vôbec nič. Dokonca nepozriete si ani poštu z GMailu - Hotmailu, skrátka nič. Na technickej podpore mi bolo povedané, že ak updatnem soft, tak mi mimo BIS nejde nič. Dokonca ani wi-fi mi nefunguje tak, ako má. Opera sa nedokáže pripojiť na net. Jediná možnosť ako opäť používať svoj obľúbený telefón, je uzatvoriť novú zmluvu v predajni Orange na BIS a zaplatiť aktivačný poplatok cca 11 € a potom pôjde všetko ako po masle, mesačne ma to bude stáť len 11 €. Super služba. Predajca v Slovenskom Orange je ako cvičená opica - povie to, čo ho na školení naučia, aby predal, pričom problematike BB nerozumie. Technická podpora takmer nedosiahnuteľná. Odborníci na BB k dispozícii jednoducho nie sú. Je mi to ľúto, moje BlackBerry opäť skončilo v šuplíku.

- Ak chcete využívať BlackBerry, musíte zostať zazmluvnený u operátora, ktorý túto službu podporuje!
- Bude mi končiť viazanosť a je pravdepodobné, že zmením operátora. Budem službu prihlasovať na novo a platiť ďalší poplatok?
- Slovenské O2, pokiaľ je mi známo, zatiaľ nepodporuje BIS!
- Nechcem sa viac viazať a spoliehať na milosť a nemilosť operátora!
- Chcem pri pobyte v zahraničí si kúpiť miestnu SIM kartu a tú tam využívať!

Na koniec zamyslenie s trochou paranoje: neviem ako vás, ale mňa dvakrát nenapľňa pocitom istoty predstava, že som zveril pre mňa dôležité informácie, moje účty vrátane prístupu k ním (vrátane hesiel) nejakej komerčnej spoločnosti niekde v USA prípadne v Kanade.

Zhrnutie: BlackBerry je bezpochyby komfortný návykový rýchli telefón, komfortná a návyková služba (zvlášť pri cestách v zahraničí) pre bonitných (nie je to náhodou vysoká daň za komfort?).


Takže hľadal som telefón s qwerty klávesnicou za rozumnú cenu, na ktorom sa mi bude dobre písať. Pri Palmoch Tréo som si všimol nasledovných skutočností.
- Je ich medzi ľuďmi málo.
- Nenašiel som zatiaľ ani jediného užívateľa, ktorý by na ten svoj nadával.
- Sú to zväčša príjemný, inteligentný, vzdelaný, scestovaný a svetaskúsený ľudia, ako ich poznám.
- Svoju prvú skúsenosť s Palmom získali prevažne v zahraničí.



Problémom Palmu na chudobnom Slovensku bola najskôr nedostupnosť a vysoká cena. Sám som si chcel v roku 2006 kúpiť Palm Tungsten|T5 alebo T|X, ale oveľa jednoduchšie bolo objednať si HP iPAQ. Kuriérom bol objednaný kúsok na firme za dva dni. O pár dní nato som narazil na PalmHelp v súvislosti s lokalizáciou iPAQu, ktorý som už vlastnil. Na Slovensku prakticky nebolo možné normálne kúpiť nové Tréo 680. Aspoň som sa s tým ako človek z dediny, ktorý sa nepohybuje práve často v nákupných centrách, ani nestretol. Palm v tomto smere z môjho pohľadu spravil strategickú chybu. Nie že by ho ľudia nechceli lebo nepotrebovali, ale nie snadné sa k nim dostať. Dnes by som celkom rád vymenil svoje odpočívajúce zánovné BB za Treo 680. Zoznamujem sa z 600, ktorá patrí dnes môjmu synovi, ktorá je veľmi slabá v konektivite, ale na vyskúšanie Palm OS stačí. Zvykám si na ovládanie palmu, menu a klávesové skratky, ale vadia mi na tomto staršom kúsku niektoré veci ako napríklad potvrdenie alebo ukončenie hovoru virtuálnym tlačidlom na display. Pri telefonovaní mi viac vyhovujú hardwarové tlačidlá. Sú rýchlejšie, istejšie. Aspoň ja to tak vnímam. Z práce mám skúsenosť z Windows Mobile Treo 750. Tam je to v pohode. Ale ak by som si mohol vybrať telefón pre seba, chcel by som skôr Palm OS. Predpokladám, že v blízkej dobe budú mať naši mobilný operátory v ponuke kvantum výkonných mobilov aj z hardwarovou qwerty klávesnicou, len kvalitných a precízne spracovaných prístrojov bez kurvítok bude v budúcnosti pravdepodobne pomenej.



Článek byl publikován téměř v původním znění s minimálními dodatečnými úpravami a redakce nenese odpovědnost za případné gramatické hrubky ve slovenštině.





 
   Související odkazy
· Více o tématu Hardware a příslušenství
· Další články od autora Badel


Nejčtenější článek na téma Hardware a příslušenství:
Megarecenze Palm Treo 750v (1. část)


   Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.28
Účastníků: 7

Velmi dobré

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


   Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


Související témata

Hardware a příslušenství

"Prečo Palm alebo niečo o konkurencii z pohľadu užívateľa" | Přihlásit/Registrovat | 11 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Prečo Palm aneb niečo o konkurencii s pohladu uživatela (Hodnocení: 1)
Od: selmi (email je skrytý) - 27.07.2010
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
podla mna kupit treo680 (a estepred tym treo650) nebol ziadny velky problem, jedine co odradzovalo je cena. samozrejme myslim tym online obchody, u mobilnych operatorov a v kamennych obchodoch palm neexistoval, a ak ano nikdy som na neho nenarazil.

Re: Prečo Palm aneb niečo o konkurencii s pohladu uživatela (Hodnocení: 1)
Od: Cicvor (email je skrytý) - 27.07.2010
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
mam stale T680... mal som 270,650 a teraz stale 680.. je to fakt navykovka aspon pre mna.. okrem poslabsieho fotaku ma ten telefon stale vsetko co treba na pracu a s udivom sledujem moderne fony ktore nesplnaju ani len zakladne predpoklady na pohodlnu pracu.. nevynimajuc BB ktore som skusal a vobec ale vobec sa mi s kombinaciou datovych sluzieb orange neosvedcilo. Som naozaj v zufalej situacii co dalej... t680 uz je predsa len vzhladovo opotrebovana a musim si obstarat nieco nove.. Iphone neprichadza v uvahu bo je na moj vkus prilis restrikcny.. android sa mi vidi stale v plienkach.. jedina jeho vyhoda je previazanost s gmailom co mi vyhovuje.. ale to mam aj v Treu.. takze fakt neviem co dalej... :-(
Re: Prečo Palm aneb niečo o konkurencii s pohladu uživatela (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 27.07.2010
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
A co Palm Pre O:-)
Re: Prečo Palm aneb niečo o konkurencii s pohladu uživatela (Hodnocení: 1)
Od: Cicvor (email je skrytý) - 27.07.2010
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
zvazoval som .... ale... ak PALM Treo bol na slovensku nedostupny beznej clovecine, tak ako potom nazvat situaciu okolo Pre... aby som nikoho neurazil :-) Dalsia vec je prevzatie HPckom.. co si o tom mam mysliet? neni z coho dedukovat dalsi vyvoj... prosto NIC.. NULA infos... PIM aplikacie ako som cital recenzie nic moc....netusim ci je mozne z SR a cez nasich vydarenych operatorov sa vobec prilinkovat k app store, netusim ci to cele neni este restriktivnejsie ako apple :-( Ja potrebujem otvoreny system bez regionalneho obmedzenia.. chcem snad tak vela?
Re: Prečo Palm aneb niečo o konkurencii s pohladu uživatela (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 27.07.2010
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
Jj, je to tak, jak říkáš. Na druhou stranu je prostě potřeba vyčkat, jak se k tomu HP postaví. Jisté naděje mi dává Tod Bradley zodpovědný za mobilní divizi, samotná HP je naopak nechutnej nepružnej moloch. Tak uvidíme.

Re: Prečo Palm aneb niečo o konkurencii s pohladu uživatela (Hodnocení: 1)
Od: nox (email je skrytý) - 27.07.2010
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=31
Krasny obrazek.

souhlas pro Palm OS (Hodnocení: 1)
Od: Adams (email je skrytý) - 27.07.2010
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://wrak.cz
Jak jsem již popsal ve svém článku Podnikatel s PDA, pokud se člověk nežene za módou a novinkami, ale funkčností a spolehlivostí, obrátí se k Palm OS. Velmi souhlasím s tím, že dostupnost zařízení PALM je kritická a to i v ČR. Nebýt palmhelp, těžko by si člověk udělal aspoň přehled v sortimentu Palm zařízení. Velká poptávka po smartphone s win mobile apod.je dána směrem trhu, lidé a hlavně mládež preferují super zvuk, koukání na filmy, multimédia před výdrží baterie a jednoduchostí. Přitom Palm vše zvládá taktéž. Kdyby byl náš trh zajímavý pro výrobce Palm OS a Palm zařízení, jistě by za předpokladu dobrého marketingu na trhu obstál. Jen umět prodat a hned by tu byla i podpora apod. Palm upadá v zapomění a čím dál více lidí běhá s nabíječkou v kapse a čím dál častějí slyším v telefonu... asi mi to zdechne, nemám batt. Epilog: JJ máš krásný dotykový mobil se vším Pájo, ale já si zavolám a proberu kalendář na svém palmu i zítra. (z cyklu: cesta bez nabíječky) pěkný den

Re: Prečo Palm aneb niečo o konkurencii s pohladu uživatela (Hodnocení: 1)
Od: Ronoath (email je skrytý) - 28.07.2010
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Osobně Treo 680 používám už skoro tři roky. Avšak stále nějak necítím, že by bylo tento přístroj vyměnit; pokud kupovat něco nového, tak pouze do pozice druhého telefonu, "přístroje na hraní". Proč? Jen kvůli Wi-Fi, které Treo nemá!!! Za tu dobu jsem si systém už upravil ke svému obrazu (rozuměj - našel si to a nainstaloval, co se mi hodilo) a je faktem, že v posledním půl roce jsem vyzkoušel možná jeden nový program. Na Palmu se mi stále líbí, že pokud člověk řeší jakýkoli problém, tak se našel nějaký šikula, který toto řešil přede mnou. Příklad za všechny: Štve tě, že ledka neupozorňuje na zmeškané hovory, SMS a události? Tak jen nainstaluješ Attention Grabber a je to v cajku.

Re: Prečo Palm aneb niečo o konkurencii s pohladu uživatela (Hodnocení: 1)
Od: joeklu (email je skrytý) - 28.07.2010
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
Opravte, si prosím ten československý nadpis. Kazí dobrý dojme z článku. Správne má byť: Prečo Palm alebo niečo o konkurencii z pohľadu užívateľa
Re: Prečo Palm aneb niečo o konkurencii s pohladu uživatela (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 29.07.2010
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
Lepší? :-)
Re: Prečo Palm aneb niečo o konkurencii s pohladu uživatela (Hodnocení: 1)
Od: joeklu (email je skrytý) - 29.07.2010
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Jasné, super :-)

Reklama / Ceník
Vstup pro inzerenty




 


Doporučte nás | Webmaster | Hledání | Statistiky | Syndikační kanály | Právní ujednání | Ochrana osobních údajů



PalmHelp (www.PalmHelp.cz), informace nejen ze světa webOS a Palm OS, asistenční služby uživatelům produktů Palm. ISSN 1801-9412