Soumrak technické podpory pro Palm OS - www.PalmHelp.cz

Článek do news mohou přidat registrovaní uživatelé PalmHelp. Zajímavé články odměníme.

 Soumrak technické podpory pro Palm OS

Autor: Badel - 19.05.2009, 2461 čtenářů


Informace a oznámení Telefonická technická podpora uživatelům Palm OS je letos v provozu již čtvrtým rokem. Za tu dobu si prošla celou řadou změn, kdy za jejím původním zřízením stál původně samotný Palm (resp. tehdy palmOne), následně se jejím zadavatelem stala skupina distributorů, později jediný dovozce RRC-CZ a následně loni výhradní distributor AGORA DMT. Právě poslední ze jmenovaných ale této službě dle všeho zlomí vaz.



Společnost AGORA DMT, která je poměrně významným brněnským distributorem mobilních telefonů nejrůznějších značek, se stala jediným velkoobchodním distributorem Palmu v minulém roce, ačkoliv výhradním importérem i nadále zůstává RRC-CZ (tato společnost se však přímé distribuci Palmu zcela přestala věnovat). Ještě předtím tu bylo několik podobných pokusů přes ICT distributory jako např. AT Computers nebo GSMobile Group. Ani v jednom případě se však nejednalo o pokusy úspěšné, pouhé zařazení značky Palm mezi desítky dalších v celém portfóliu daných distributorů prodejům palmů u nás příliš neprospělo. Podobný vývoj proběhl - probíhá i u Agory. Také tento distributor pojal značku Palm do svého portfólia jako jeho další rozšíření, přičemž Palm zůstal kdesi na okraji distributorova zájmu. Následné zklamání z prodejních výsledků vedlo k tomu, že dnes už bývá problém s objednáním některých modelů, o chabé nabídce základního originálního příslušenství ani nemluvě. Jakákoliv marketingová podpora již skončila, lze-li vůbec říci, že nějaká kdy existovala. Přestože Agora původně přislíbila pokračovat s námi v kooperaci při poskytování bezplatné technické podpory uživatelům v ČR a na Slovensku, následný vývoj vyzněl zcela do ztracena a posléze došlo k dohodě úplném o ukončení spolupráce. PalmHelp i přesto odmítá zachovat se neseriózně k již zaregistrovaným uživatelům a těmto i nadále bezplatně poskytuje plný servis ve vlastní režii. Budoucnost technické podpory pro palmisty u nás je ale dle všeho dost tristní. RRC-CZ se spolupodílela na vzniku panevropsky zaměřené marketingové společnosti Palm IMC se sídlem v Praze, čímž jakékoliv její předchozí (byť skromné) aktivity ve prospěch Palmu definitivně skončily. Zato největším marketingovým počinem společnosti Palm IMC bylo tiskové prohlášení o svém vlastním vzniku... Nic víc ve prospěch Palmu u nás se neděje a nejspíš dít ani nebude, přestože v minulosti jsme mockrát slýchávali přísliby pravého opaku.

Takže si to shrňme: RRC-CZ vypadlo ze hry, předchozí distributoři o Palm fakticky nemají zájem, Palm IMC je spíše jakousi virtuální společností a od Agory již dle všeho nelze nic čekat. Po všech těch negativních zkušenostech si troufáme tvrdit, že PalmHelp toho pro Palm dělá a udělal nejvíce: poskytuje bezplatnou i placenou technickou podporu, zajišťuje či zprostředkovává záruční i pozáruční servis, podílel se na několika marketingových aktivitách Palmu v ČR (z nichž o některé neměl zájem ani oficiální dovozce...), pravidelně informuje o veškerém dění kolem palmů, moderuje fórum, podílel se na odlaďování chyb v některých lokalizacích atd. atd. Výsledkem všech těchto našich snah je naprostý nezájem o jakoukoliv takovouto činnost jak ze strany dovozce, distributora, tak i jmenované marketingové společnosti. Jelikož nadále nehodláme v plné míře suplovat činnost citovaných subjektů, které o seriózní spolupráci s námi nemají zájem, jsme nuceni s politováním oznámit, že bezplatná podpora pro palmisty v nejbližší době přestane existovat. Budoucnost placené podpory je také velmi nejistá, protože i tato se za nové situace jeví jako ekonomicky neudržitelná.



Je velmi zvláštní, že takto macešsky se odpovědné subjekty k Palmu chovají právě v době, kdy je velmi pravděpodobné, že nás čeká brzká renezance této značky...


Jaký je váš názor na poměry kolem Palmu u nás? Podělte se o něj v diskuzi pod článkem!





 
   Související odkazy
· Více o tématu Informace a oznámení
· Další články od autora Badel


Nejčtenější článek na téma Informace a oznámení:
Vyhlášení vítěze bezdrátové klávesnice


   Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.83
Účastníků: 6

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


   Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


Související témata

Informace a oznámení

"Soumrak technické podpory pro Palm OS" | Přihlásit/Registrovat | 4 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Soumrak technické podpory pro Palm OS (Hodnocení: 1)
Od: sokrates (email je skrytý) - 19.05.2009
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
co se divime? je to prosty zakon trhu. navic bych pridal pochybnost o serioznosti zajmu Palmu o nas trh - priority jsou zrejme jinde... tomu se taky nedivim, jenom je otazka, jestli si uzivatele u nas opravdu pres veskerou snahu nenachazeji ke znacce cestu, nebo vyrobce prostrednictvim svych kanalu a nastroju nevyviji odpovidajici aktivitu (i vzhledem k prakticke neexistenci jakekoliv tradice, ci mizivemu trznimu podilu)
Re: Soumrak technické podpory pro Palm OS (Hodnocení: 1)
Od: Knihomol94 (email je skrytý) - 19.05.2009
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Zakon trhu mozna, ale zrovna ted, kdy (pro nekoho) svita na lepsi casy? Nerekl bych, ze si lidi nenajdou cestu, spis je to o absolutni neznalosti znacky (aj ja sem se o ni dozvedel absolutni nahodou).. Kdyby tady byl aspon nejakej marketing a Palm prisel s nejakym modelem "pro lidi" ala Centro (ale s lepsim fotakem - z 20 lidi se me 19 zepta jakej to ma fotak, idioti, takovy nesnasim ze vseho nejvic) mohla bejt situace uplne jina. Kazdopadne pro me to mozna bude i trochu pozitivum, co sem si poridil ATI grafarnu miluju "udelej si sam", ktery se v tom pripade dost rozvine...

Re: Soumrak technické podpory pro Palm OS (Hodnocení: 1)
Od: Skorpi (email je skrytý) - 19.05.2009
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://pidu.ic.cz
Já se moc nedivím, nahnutý to bylo vždycky. Mě to nikdy nijak nevadilo, technickou podporu jsem nikdy nepotřeboval. A vzhledem k tomu, že je Palm tak neznámý, tak stále máme šanci se u nás něčím odlišovat a nejít s proudem WM a iPhonistů. A na druhou stranu to zas neni tak horzný odlišení jako být Maemistou :) kde když se mě někdo zeptá co to tam mam za pěkný windowsy, tak to ve mě vře a nedokážu ze sebe vytlačit odpověď, vysvětlení, nadávání atp. v jednom okamžiku :)

Re: Soumrak technické podpory pro Palm OS (Hodnocení: 1)
Od: Cimo (email je skrytý) - 22.05.2009
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
A na Slovensku je to este divnejsie. Bral som Palmiky od Konsigny - ta vedela vsetko zabezpecit a aj zoservisovat - ATcomp to nejako nepochopil a teraz tu je este novy distributor Synetics - spavil si aj webshop no nerozumie Palmu - vraj Palm robi uz len WM masinky - na porazenie!!! Ako sa da dopracovat ku SKUTOCNYM distributorom - alebo sa mam na to dat ja?

Reklama / Ceník
Vstup pro inzerenty




 


Doporučte nás | Webmaster | Hledání | Statistiky | Syndikační kanály | Právní ujednání | Ochrana osobních údajů



PalmHelp (www.PalmHelp.cz), informace nejen ze světa webOS a Palm OS, asistenční služby uživatelům produktů Palm. ISSN 1801-9412