SuperMemo 2.0 - hrajeme si s kartami (16. část) - www.PalmHelp.cz

Článek do news mohou přidat registrovaní uživatelé PalmHelp. Zajímavé články odměníme.

 SuperMemo 2.0 - hrajeme si s kartami (16. část)

Autor: Musketeer - 16.09.2008, 5624 čtenářů


Software

Každý týden vám přinášíme další část manuálu pro některou z významných Palm OS aplikací. Tentokrát se zabýváme sharewarovým (19,95 USD) titulem SuperMemo 2.0. Dnešní díl bude úvodem do práce s kartami.







11. Card List

Pohled zvaný Card List (něco jako "výpis karet") je hlavní obrazovkou otevřené databáze. V tomto prostředí můžete karty prohlížet, vytvářet, editovat a prohledávat. Připomeňme, že se na tuto obrazovku dostanete po tapnutí na jméno databáze v jejich výpisu.





11.1. Dva typy ikon

První sloupeček ve výpisu karet zobrazuje vždy jednu z dvojice možných ikon.

Malá černá kulička značí karty, jež dosud nebyly schváleny do výukového procesu. To samozřejmě znamená, že se o ně SuperMemo algoritmy nijak nestarají, proto je v testech nikdy neuvidíte.




To ikonka papírového listu s přeloženým rohem symbolizuje karty angažované a přijaté. SuperMemo algoritmy tyto karty berou do úvahy při plánování učiva, takže se s ní dříve či později v testech setkáte.


11.2. Detaily karet

V případě, že se chcete dozvědět více informací o libovolné z karet, stačí tapnout na její ikonku.




Tím se otevře obrazovka Card Details (detaily karty), kde o zvolené kartě naleznete řadu podrobných informací. Můžete zde také karty resetovat či smazat. Detaily, resetování a mazání si více do hloubky rozebereme v jedné z dalších kapitol.





11.3. Výběr kategorie

Platí, že se ve výpisu zobrazují pouze ty položky, které patří do právě aktivní kategorie (v našem případě je vidět pouze obsah složky "Animals", což obsažená slovíčka potvrzují). Pokud chcete zobrazit položky v libovolné jiné kategorii, stačí tapnout vpravo nahoru na právě aktivní jméno kategorie a nechat si vypsat dostupné možnosti. Poté jen zvolíte položku, která vás právě zajímá.




Ve výpisu kategorií si povšimněte jedné důležité věci - čísla vpravo od názvu. Tato cifra sděluje, kolik je v té které kategorii karet.




Za situace, kdy chcete nějakou kategorii přidat, upravit či smazat, zvolte poslední linku s nápisem Edit Categories... Jestliže nápis nevidíte, znamená to, že máte mnoho kategorií a bude třeba nejprve v listu zascrollovat směrem dolů. Také práce s kategoriemi bude námětem některého dalšího dílu.


11.4. Vytváření nové karty

Pro vytvoření nové karty v aktuální kategorii stačí tapnout na tlačítko [New]. Toto otevře obrazovku Card Edit (editace karty), kde lze doplnit informace, jaké uznáte za vhodné.




Pokud jde o vyplňování položek, tak rovněž editace karty bude rozepsána v příštích kapitolách více do detailu.





11.5. Úpravy sloupečků

Tapnutím na záhlaví lze zvolit, jaké pole se má z každé karty zobrazovat. Ve výpisu polí jen stylusem zvolíte to, které vás zajímá a potvrdíte tapnutím.




Doplňme ještě informaci, že názvy těchto polí jsou libovolně upravitelné, a to klidně pro každou kategorii samostatně. O tom však až jindy v kapitole věnované editaci karty...




Nic nebrání ani tomu si ve výpisu karet rovněž upravit šířku sloupců. Zkrátka "bafnete" centrální rozdělovník a stylusem ho přetáhnete vlevo či vpravo. Pokud text náhodou bude širší, nežli dostupný prostor, je nahrazeno jeho pokračování trojicí teček.




Rozdělovník lze nastavit úplně vlevo či úplně vpravo a pro první či druhý sloupec tak vyhradit celý displej - ten opačný bude jakoby ukrytý.




Jak pozice rozdělovníku, tak vybrané pole v záhlaví, je u každé kategorie uschováváno samostatně. To znamená, že kdykoliv přijdete do této kategorie později, naleznete ji ve stavu, v jakém jste ji opustili.


11.6. Používání externí klávesnice

Tak jako v případě drillů a testů, i při práci s kartami vám značnou měrou usnadní jejich procházení a editaci jakákoliv přítomná či připojená externí klávesnička. Význam kláves pro karetní sekci je zmíněn v této tabulce. Proto pokud nějakou máte, určitě ji neváhejte zařadit a využívat.

Pokračování článku:
SuperMemo 2.0 - hrátky s kartami podruhé (17. část)
SuperMemo 2.0 - detaily karet (18. část)
SuperMemo 2.0 - editace karet (19. část)
SuperMemo 2.0 - prohlížíme karty (20. část)
SuperMemo 2.0 - práce s kategoriemi (21. část)
SuperMemo 2.0 - prohledáváme data (22. část)
SuperMemo 2.0 - šablony (23. část)
SuperMemo 2.0 - zálohy a importy dat (24. část)
Předchozí části článku:
SuperMemo 2.0 - drillujeme drilly (15. část)
SuperMemo 2.0 - jak na testy? (14. část)
SuperMemo 2.0 - detaily databází (13. část)
SuperMemo 2.0 - začínáme pracovat s databázemi (12. část)
SuperMemo 2.0 - často kladené otázky (11. část)
SuperMemo 2.0 - jak znalosti správně formulovat? (10. část)
SuperMemo 2.0 - jak znalosti správně formulovat? (9. část)
SuperMemo 2.0 - jak znalosti správně formulovat? (8. část)
SuperMemo 2.0 - mýty a fakta o učení (7. část)
SuperMemo 2.0 - mýty a fakta o učení (6. část)
SuperMemo 2.0 - co je nového v poslední verzi? (5. část)
SuperMemo 2.0 - co je nového v poslední verzi? (4. část)
SuperMemo 2.0 - pár zásad pro kvalitní trénink (3. část)
SuperMemo 2.0 - významový slovník aneb ''O čem je a bude řeč'' (2. část)
SuperMemo 2.0 - co to je vlastně to SuperMemo? (1. část)




 
   Související odkazy
· Více o tématu Software
· Další články od autora Musketeer


Nejčtenější článek na téma Software:
Video pro Palm, zázrak jménem SmartMovie


   Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.5
Účastníků: 4

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


   Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


Související témata

Software

"SuperMemo 2.0 - hrajeme si s kartami (16. část)" | Přihlásit/Registrovat | 0 komentářů
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Reklama / Ceník
Vstup pro inzerenty




 


Doporučte nás | Webmaster | Hledání | Statistiky | Syndikační kanály | Právní ujednání | Ochrana osobních údajů



PalmHelp (www.PalmHelp.cz), informace nejen ze světa webOS a Palm OS, asistenční služby uživatelům produktů Palm. ISSN 1801-9412