Co provede Rubinstein s Palmem? - www.PalmHelp.cz

Článek do news mohou přidat registrovaní uživatelé PalmHelp. Zajímavé články odměníme.

 Co provede Rubinstein s Palmem?

Autor: nexus6 - 18.12.2007, 6791 čtenářů


Vize a nové technologie Tvůrce Apple iPodu, John Rubinstein, se před nedávnem přidal do řad Palmu. A zákulisní informace hovoří o tom, že začal ihned řádit jak tajfun. Rubinstein má jasný úkol – dostat Palm zpět nahoru. Jak to zamýšlí provést?



Tím, jak hodlá Rubinstein, přezdívaný Podfather (tedy otec iPodu), pomoci Palmu zpět na výslunní, se zabývá zajímavý článek, který vyšel minulý týden na serveru Wall Street Journal. Pojďme se tedy podívat, co chystá.

Rubinstein přišel do Palmu se vstupem Elevation Partners. Nedlouho poté se stal novým výkonným předsedou společnosti a je zodpovědný za vývoj nových produktů. Jak jsme již několikrát napsali, jeho schopnosti mají Palm postrčit kupředu.



Zatím však Rubinstein působí spíše jako zlý pes. Je téměř jisté, že právě on stojí za tak nenadálým zaříznutím Folea a rovněž na jeho vrub je připočítávána poslední vlna propouštění a personálních změn, která v Palmu nastala. Může se zdát, že to vše jsou příliš náhlá rozhodnutí učiněná moc brzy po vstupu tohoto manažera do firmy.

Jenže podle informací Wall Street Journal spolupracoval Rubinstein s Edem Colliganem, šéfem Palmu, již v době, kdy se majetkový vstup Elevation teprve připravoval. Samotný Colligan si jej k tomu prý přizval. Prvním Rubinsteinovým rozhodnutím tak nebylo smetení Folea ze stolu.

Poněkud překvapivě se jím stal krok jiný – přepracování Centra – nového smartphonu Palmu, který rozšiřuje modelovou řadu směrem do nižších pater. Tvůrce iPodu údajně nebyl spokojen s tím, jak vypadala téměř finální verze produktu a manažerům a vývojářům Palmu přikázal, aby na jeho dokončení daleko více spolupracovali přímo se samotným OEM výrobcem. Zapracovat se mělo především na detailech, které jsou ovšem při každodenním používání velmi důležité. Neuspokojivá prý byla například čitelnost popisků klávesnice na prudkém slunečním světle, podobných „drobností“ však bylo více.

A tak se opravdu vývojáři posadili do letadel směrem na asijský kontinent a výsledek se dostavil – Centro, které bylo mimochodem nakonec uvedeno o měsíc dříve, než se původně plánovalo, sklízí chválu od recenzentů i uživatelů a pravděpodobně tomu napomohly právě Rubinsteinovy pokyny.

Rubinsteinovy kroky si chválí i vývojáři, kteří pro platformy Palmu připravují aplikace. Údajně se daleko zlepšila dokumentace a v krocích Palmu přestal být zmatek. V současné době si tak prý vývojáři mohou být téměř bezpečně jisti, že jejich výtvory budou na nových palmech fungovat. Pryč by měla být doba, kdy každý nový Palm dostal trochu jinou pozměněnou verzi operačního systému, která v určitých případech vyžadovala individuální přístup. Tento fakt se jistě projeví pozitivně na produktech, které Palm uvede v první polovině příštího roku. I ty tak ponesou něco z rukopisu bývalého zaměstnance Apple.

Rubinsteinův hlavní úkol je však jiný – má na starosti kompletní vývoj přístrojů na nové chystané platformě Palmu. To je samozřejmě cíl dlouhodobější a bude ještě trvat, než se plodů této práce dočkáme. Sám Rubinstein v říjnu prohlásil, že těchto úplných novinek se dočkáme asi za 18 měsíců, tedy zhruba na jaře roku 2009. Možná již ke konci příštího roku bychom mohli dostat nějakou ochutnávku.

Spekuluje se o tom, že pod Rubinsteinovými rukami vzniká například chytrý telefon s klasickou numerickou klávesnicí, který by měl být zacílen na uživatele běžných mobilů ještě více, než je tomu u Centra. To ovšem neznamená, že by tento produkt  měl mít ještě obyčejnější výbavu. Ba naopak, mělo by se pravděpodobně jednat o jakousi odpověď Palmu na Apple iPhone – dvanáctiklávesový smartphone by měl být palmovskou interpretací smartphonu pro lidi. Mezi tím Rubinstein pokračuje v reorganizaci společnosti a bude v ní jistě pokračovat nadále. V následujících měsících se tak u tradičního výrobce setkáme s mnoha novými tvářemi a mnozí staří známí naopak jeho řady ještě opustí.

Výsledkem celého procesu je v současné chvíli stav, který mnozí příznivci Palmu nevidí rádi. Společnost totiž bude muset přežít těžký přechodný rok bez jakýchkoli výraznějších inovací. Ty přijdou až v roce následujícím, ale o to větší by pak měla mít inovace intenzitu. Držme tedy Palmu a Jonathanu Rubinsteinovi palce a nechme se překvapit. Doufejme, že to bude překvapení příjemné.









 
   Související odkazy
· Více o tématu Vize a nové technologie
· Další články od autora nexus6


Nejčtenější článek na téma Vize a nové technologie:
Jak prodloužit výdrž akumulátorů?


   Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.25
Účastníků: 4

Velmi dobré

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


   Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


Související témata

Vize a nové technologie

"Co provede Rubinstein s Palmem?" | Přihlásit/Registrovat | 23 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Skorpi (email je skrytý) - 18.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://pidu.ic.cz
Takového psa tam potřebovali již před 4 lety... nicméně mi vadí to že PDA dělat asi nebudou a s politikou Apple také nesouhlasím... snad ho budou aspon trochu krotit.
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 18.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
Jakou politiku Applu máš konkrétně na mysli?
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Skorpi (email je skrytý) - 19.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://pidu.ic.cz
 
Je to pouze můj názor, ale Apple se vždy snažil mít vše pouze svoje, cheš něco od Apple? Od teď už používej jen Apple... viz. dlouhodobá závislost apple na jejich platformě - přechod na Intel jim pak jen pomohl, ale nechteli to, donutil je trh. iPod a podobne, jsou mozna pekne, ale veci jako iTunes a podobne se mi protivi. iPhone, take se na ne muselo zatlacit aby vubec pripustili vyvoj tretich aplikaci... a tohle se podle mne s nimi tahne jako smrad, vzdy se neco blyskne na obzoru a pak rychle zhasne. iPhone si chteli koupit mi kamaradi, ale za par tydny vychladli. Me jako priznivci OSS jejich politika proste nesedi.
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 19.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
No tak nějak teoreticky s tebou souhlasim, ale v praxi to tak horký neni. Produkty od Applu jsou prostě bezvadně zpracovaný a dokážou přinášet neustále něco nového. S kompatibilitou u nich už taky neni problém. iPhone bych zatim nehodnotil, uvidíme, jak se to celý vyvine. V případě Palmu lze sice taky očekávat uzavřený systém, ale vzhledem ke zpětný kompatibilitě nouze o software nebude. Otevřený systém bych si na jejich místě taky nelajsnul. To si může dovolit tak Google, ale ne malá firmička, která je ráda, že nějakej novej produkt vůbec uvede na trh a pak potřebuje, aby se jí každej investovanej dolar vrátil zpět. Apple kdysi taky zkoušel licencovat svoje produkty Číňanům a jedinej výsledek byl drastický pokles marží i kvality jejich vlastních produktů a Apple pak málem zkrachoval...
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: prokyz (email je skrytý) - 18.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Asi nebudou dělat PDA? Oni snad počítají s úplným vyřazení čistých PDA z nabídky? vše budou jen smartphony? :-O
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 18.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
To nelze s určitostí říci. Myslím, že si to zatím neujasnili ani ve vedení samotného Palmu...
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Patriot (email je skrytý) - 18.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Tak to by si ale měli co nejrychleji ujasnit.Smartphone mi nesmí do baráku a stávajícímu PDA už brzy začne docházet dech.A až mu dojde,tak co potom?Obrátit se na Billa?
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Skorpi (email je skrytý) - 19.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://pidu.ic.cz
 
No ja vidim problem v tom, ze vyrobci hromadne opousteji trh s PDA, pricemz tim vlastne uvolnuji porad jeste velky segment. A ten kdo vydrzi, tak ten segment shrabne. Zda se ze jedine HP to pochopilo.
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: fletch (email je skrytý) - 19.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Na Billa ne :) Radeji Nokiu N800 nebo N810, navic na ni jedou i aplikace z Palmu.
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Skorpi (email je skrytý) - 19.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://pidu.ic.cz
 
Jedou, ale jsou hrozne maly.. predstav si obrazovku palmu TX ve velikosti krabicky od sirek.. ted jsem to porovnaval a ta krabicka je jen asi o 0,5cm na vysku mensi. Takze je to opravdu spis nouzovka, o ergonomii nemuze byt rec.
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: fletch (email je skrytý) - 20.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
nj, to je mi jasne, ona ta nokia nema o moc vetsi obrazovku a vetsi strana displeje palmu je zobrazena na te kratsi u nokie. Ale stejne staci nativni aplikace. Na Palmu je jich sice mnohem vic, ale pouzitelnych je jen par. Navic na nokii jsou free...
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Skorpi (email je skrytý) - 20.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://pidu.ic.cz
 
To zcela souhlasim, jako kancelarske vybaveni Abiword, Gnumeric a PDF vestaveny prohlizec (nebo evince), Claws-mail (nebo vestaveny, ale me se tolik nelibi). Vse zvlada nokie na jednicku, zadna polovicata reseni. Dnes jsem si tam v klidu otevrel 20MB PDF moji diplomku, spousta grafu a obrazku, a nemela s tim problem.. jak pekne.
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: fletch (email je skrytý) - 20.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
To je pekne s tim pdf. Asi nejhorsi situace je ale asi v browserech. Vestaveny blazer na TXku pada jak hruska a ruzne jine nahrady jsou vylozene nouzovky. A jeste dik za ten odkaz na instalaci crosskompilatoru, uz mi to jede. Tak snad brzo neco napisu
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Vlasta (email je skrytý) - 21.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Velice pěkné internetové prohlížeče fungují pod Windows Mobile. Na většinu věcí stačí defaultní PIE a výborná je např. OPERA. Navíc se stránky zobrazují krásně s diakritikou. Doporučuji vyzkoušet.
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Skorpi (email je skrytý) - 21.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://pidu.ic.cz
 
Opera beha na vsem, i na Palmu. Situace browseru na WM je zajiste lepsi nez na PalmOS, ale ve srovnani s maemem... darmo mluvit.
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Vlasta (email je skrytý) - 21.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Ja nemyslim OPERU pod JAVOU ale normální "dospělou" OPERU pro WM
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Skorpi (email je skrytý) - 21.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://pidu.ic.cz
 
Aha, jinak ja tedy na JAWE sice jezdim, ale nevim jak by nad ni bezel jakykoli program lol Ale jasne.. v maemu je take Opera jako prohlizec, ale lepsi je s pouzitim jadra Gecko (zase ale zere pamet), da se prepinat za behu.
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: fletch (email je skrytý) - 21.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Na WM je situace co se tyce SW mnohem lepsi nez na Palmu, ale ja je nechci. Mozna, kdyby nebyla jina alternativa, tak jo. Ale pro me osobne ta nokia je vyrazne lepsi. Ma vetsi rozliseni, takze se na tom bude lepe cist web a ruzne dokumenty. Diky Linuxu tam muzu provozovat i aplikace z desktopu a psat scripty (to asi jde i na WM, ale nemusim se nic dalsiho ucit :)
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 21.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
Nevím nic o tom, že by na tom byl WM lépe než Palm OS, co se týče SW. Co se týče systému samotného, pak ano. Ale aplikace jsou některé lepší na WM a některé na Palm OS. Nelze objektivně říci, který systém je na tom po této stránce lépe. Záleží subjektivně na způsobu využití.
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Vlasta (email je skrytý) - 21.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
 
Já osobně WINDOWS nenávidím a pana Gatese nemám rád. Na můj vkus má moc peněz. Na stolním PC WINDOWS nepoužívám vůbec. Kamarád mi udělal takový linuxový bootovací štěp, aby mi to naběhlo a pak už na internet mám FIREFOX, na ICQ MIRANDU a na kancelářské práce OPEN OFFICE. OUTLOOK také nepoužívám, stačí mi e-mail na Seznamu. Postupně se to tak chystám zavést i na všech svých PDA-čkách.
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 21.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
Což o to, ne že bych Wokna miloval, ale s panem Branou bych si to z fleku ihned vyměnil a klidně bych ihned smazal svojí ohnivou pandu :-D
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Skorpi (email je skrytý) - 21.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://pidu.ic.cz
 
Já ne.. musel bych zvracet každé ráno před zrcadlem... ne proto že bych byl Gates, ale proto, že bych vyměnil svoje přesvědčení za prachy.. obávám se, že tahle diskuze už zabředla někam jinam :) PS Firefox nepoužívám...ale Epiphany
Re: Co provede Rubinstein s Palmem? (Hodnocení: 1)
Od: Badel (email je skrytý) - 21.12.2007
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=19
 
Já bych to zas tak černobíle neviděl. Gates dává většinu těch "špinavých" peněz na charitu a navíc nefinancuje děti v děcáku, jak je to teď v módě, ale přes svojí nadaci řeší opravdu vážný problémy tohoto světa. Jinak je to hodně OT, ale je to téma, který se v podobných diskuzích pořád vrací.

Reklama / Ceník
Vstup pro inzerenty




 


Doporučte nás | Webmaster | Hledání | Statistiky | Syndikační kanály | Právní ujednání | Ochrana osobních údajů



PalmHelp (www.PalmHelp.cz), informace nejen ze světa webOS a Palm OS, asistenční služby uživatelům produktů Palm. ISSN 1801-9412