Počínaje 1. březnem 2007 jsme přerušili poskytování veškeré telefonické podpory pro uživatele produktů společnosti Palm. Více detailů uvnitř zprávy.
Banner, který vidíte v záhlaví tohoto článku, možná začíná být minulostí. Po necelých dvou letech velmi úspěšného fungování tohoto nejen v Česko-Slovensku ojedinělého projektu jsme k jeho přerušení přistoupili jen velmi neradi. K tomuto rozhodnutí nás ale donutily nové okolnosti, které jsme se rozhodli alespoň zčásti zveřejnit. Původní koncepce byla taková, že po finanční stránce měla být technická podpora zaštiťována přímo společností Palm, Inc. a to prostřednictvím její německé pobočky. Palm ale následně koncentroval své veškeré své evropské aktivity do pracovišť ve Francii, Velké Británii a Irsku. S tím se následně také omezila přímá podpora pro středoevropský region, který měl být zajišťován místními oficiálními distributory. Na našem území tehdy působily tři (plus jeden na Slovensku), postupně ale společnost RRC-CZ získala na našem trhu takovou převahu (a to vlastně i díky nemalému zviditelnění naším portálem), že se stala jediným importérem v oblasti. Společnost RRC od počátku skutečně přislíbila alespoň částečné převzetí závazku finanční záštity nad bezplatnou podporou, dodnes však k žádným reálným krokům nedošlo. Vzhledem k faktu, že počínaje tímto měsícem Palm na místní trh uvedl první produkt na platformě Windows Mobile, jsou na poskytování technické podpory kladeny nové a výrazně širší nároky, které provozovatel služby PalmHelp nadále není ochoten nést z výnosů plynoucích z ostatních aktivit souvisejících s provozem portálu. O řešení situace i nadále jednáme s importérem a jakýsi pozitivní výsledek byl přislíben. Je ale možné, že k dohodě nakonec přeci jen nedojde. V takovém případě bude ze strany provozovatele PalmHelp zvažováno, jestli nadále provozovat samostatně jen placenou linku technické podpory. Protože to ale neodpovídá původní filozofii projektu, může celá situace skončit úplným ukončením podpory pro uživatele Palm OS a přeorientováním celé podpory na platformu Windows Mobile, kde existují širší možnosti spolupráce s různými distributory. Upozorňujeme, že takovýto výsledek rozhodně není naším záměrem, může k němu ale dojít v důsledku ekonomické nutnosti.
Věříme, že RRC-CZ fanoušky platformy Palm OS nakonec nezklame a k určité vzájemně prospěšné dohodě dojde. Do té doby je ale nutné se se všemi požadavky na technickou podporu obracet na přímého dodavatele přístroje, maloobchodníci mohou konzultace nárokovat přímo u dovozce, společnosti RRC-CZ (telefon 283 840 400).
No z rozhovoru se S. Hawkinsem se dá mezi řádky vyčíst, že Palm hodlá svůj systém zase oživit. Palm OS spíš končí v ČR, pokud se distributor nerozhodne ke změně politiky.
No vzhledem k současnému stavu marketingu Palmu v České republice, který je skoro nulový, si myslím, že i objemy prodeje v ČR nejsou pro Palm až tak zajímavé, aby něco dotoval. Slušného počeštění a práce s českými dokumenty, www stránkami a maily se už asi nedočkáme, což je toho také důkazem. Vše musí být řešeno softem třetí strany a člověk, aby poráde přepínal kódování - což je u Locale docela pekelné.
Protože to ale neodpovídá původní filozofii projektu, může celá situace skončit úplným ukončením podpory pro uživatele Palm OS a přeorientováním celé podpory na platformu Windows Mobile, kde existují širší možnosti spolupráce s různými distributory.-------to je trochu laciné a mi osobně to něco vypovídá. Za Vás mně to mrzí.
Laciné nelaciné, někdo musí platit práci pracovníkům hotline, redaktorům, nájem, dodavatelům, ...
Takže ať se Vám to líbí nebo ne, nakonec vše možná nezačíná, ale časem určitě končí u financí.