SuperMemo 2.0 - detaily karet (18. část) - www.PalmHelp.cz

Článek do news mohou přidat registrovaní uživatelé PalmHelp. Zajímavé články odměníme.

 SuperMemo 2.0 - detaily karet (18. část)

Autor: Musketeer - 30.09.2008, 5398 čtenářů


Software Každý týden vám přinášíme další část manuálu pro některou z významných Palm OS aplikací. Tentokrát se zabýváme sharewarovým (19,95 USD) titulem SuperMemo 2.0. Díl dnešní bude věnován detailům karet a také si povíme, jak karty resetovat a mazat.





12. Detaily karet

Následující kapitola objasní všechna zákoutí a taje obrazovky Card Details (detaily karty). Na této obrazovce, jak již napovídá její jméno, jsou o kartě k dispozici další informace a lze zde s ní také provádět některé speciální operace. Platí, že se obrazovka detailů karty zjeví poté, co tapneme na ikonku nalevo od ní ve výpisu všech karet v kategorii.





12.1. Detaily o zvolené kartě

Obrazovka detailů karty obsahuje celkem 8 informačních položek:




1. První řádek zobrazuje aktuální a předchozí (ten je v závorce) interval výskytu této karty v testech. Použitou jednotkou jsou zde dny. Tato položka je mimochodem spočítána z rozdílu řádků 5. a 6.

2. Druhá linka sděluje opět aktuální a předchozí (zase v závorce) obtížnost dané karty. Hodnota obtížnosti se pohybuje mezi 0 % až 100 % a čím vyšší číslo, tím těžší je tato karta k naučení. Pokud schválíme do výukového procesu zbrusu novou kartu, pak je jí přidělena výchozí hodnota 40 %.

3. Třetí údaj nám udává procentuálním poměrem, jak úspěšní jsme byli v testech při vyvolávání karty. Je to hodnota doplňková k řádku 4., tudíž se jejich součet vždy rovná právě 100 %. Počet celkového výskytu karty v testech se pak rovná součtu pokusů správných z řádku 3. a špatných z linky 4. (zde 5x správně + 2x špatně = 7x v testu celkem).

4. Čtvrtý řádek nám prozradí procentuální údaj, v kolika případech jsme si kartu v testech nevybavili správně. Je to zase doplňkový údaj k řádku 3.

5. Na pátém řádku se dozvíme, kdy se tato karta opět objeví v dalším testu. V kulatých závorkách ještě nalezneme celé číslo sdělující, kolik nám do tohoto testu zbývá dní (zde 25 dní).

6. Šestá linka nese údaj o dni posledního testování dané karty. V kulatých závorkách je záporné číslo udávající, kolik dní již od tohoto posledního výskytu v testu uběhlo (v našem případě proběhl poslední test před 8 dny). Jak jsme již naznačili v řádku 1., když od údaje o dalším testu v řádku 5. odečteme údaj o naposled konaném testu z řádku 6. (obojí ve dnech) zjistíme intervalové číslo, jež je zdrojem pro řádek 1.

7. Sedmička nám poradí, kdy byla aktuální karta angažována a schválena do výukového procesu. V kulaté závorce za datem se ve dnech dozvíme, kdy to bylo (náš případ sděluje, že jsme kartu schválili před 165 dny).

8. A poslední, osmý, řádek udává, kdy byla karta vytvořena (+ v závorce opět počet dní, jež nás od této akce dělí).


12.2. Mazání karty

V případě, že chceme kompletně smazat určitou kartu z naší databáze, je třeba tapnout na tlačítko [Delete...] dole uprostřed. Jakmile poté ještě potvrdíme svůj záměr, karta jednou provždy skončí v křemíkovém pekle a my jsme vráceni do výpisu karet v naposled zvolené kategorii.





12.3. Resetování karty

Za situace, kdy zamýšlíme smazat veškeré doprovodné údaje o kartě, stačí tapnout na tlačítko [Reset...]. Tato volba je celkem pochopitelně viditelná jen a pouze poté, co jsme kartu schválili do výukového procesu.




Po potvrzení resetovací akce se patřičně upraví položky na celé obrazovce karetních detailů, tlačítko [Reset...] zmizí a karta také změní svoji ikonku ve výpisu karet na neangažovaný stav.

Připomeňme si opět, že resetování karty ji nesmaže fyzicky, pouze u ní "vyčistí" veškerou její studijní historii a odstraní ji z výukového procesu. Obav ale není třeba, kartu lze kdykoliv angažovat a schválit zpátky.






Pokračování článku:
SuperMemo 2.0 - editace karet (19. část)
SuperMemo 2.0 - prohlížíme karty (20. část)
SuperMemo 2.0 - práce s kategoriemi (21. část)
SuperMemo 2.0 - prohledáváme data (22. část)
SuperMemo 2.0 - šablony (23. část)
SuperMemo 2.0 - zálohy a importy dat (24. část)
Předchozí části článku:
SuperMemo 2.0 - hrátky s kartami podruhé (17. část)
SuperMemo 2.0 - hrajeme si s kartami (16. část)
SuperMemo 2.0 - drillujeme drilly (15. část)
SuperMemo 2.0 - jak na testy? (14. část)
SuperMemo 2.0 - detaily databází (13. část)
SuperMemo 2.0 - začínáme pracovat s databázemi (12. část)
SuperMemo 2.0 - často kladené otázky (11. část)
SuperMemo 2.0 - jak znalosti správně formulovat? (10. část)
SuperMemo 2.0 - jak znalosti správně formulovat? (9. část)
SuperMemo 2.0 - jak znalosti správně formulovat? (8. část)
SuperMemo 2.0 - mýty a fakta o učení (7. část)
SuperMemo 2.0 - mýty a fakta o učení (6. část)
SuperMemo 2.0 - co je nového v poslední verzi? (5. část)
SuperMemo 2.0 - co je nového v poslední verzi? (4. část)
SuperMemo 2.0 - pár zásad pro kvalitní trénink (3. část)
SuperMemo 2.0 - významový slovník aneb ''O čem je a bude řeč'' (2. část)
SuperMemo 2.0 - co to je vlastně to SuperMemo? (1. část)




 
   Související odkazy
· Více o tématu Software
· Další články od autora Musketeer


Nejčtenější článek na téma Software:
Video pro Palm, zázrak jménem SmartMovie


   Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.16
Účastníků: 6

Velmi dobré

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


   Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


Související témata

Software

"SuperMemo 2.0 - detaily karet (18. část)" | Přihlásit/Registrovat | 0 komentářů
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Reklama / Ceník
Vstup pro inzerenty




 


Doporučte nás | Webmaster | Hledání | Statistiky | Syndikační kanály | Právní ujednání | Ochrana osobních údajů



PalmHelp (www.PalmHelp.cz), informace nejen ze světa webOS a Palm OS, asistenční služby uživatelům produktů Palm. ISSN 1801-9412