Pro koho je PalmHelp? - www.PalmHelp.cz

Článek do news mohou přidat registrovaní uživatelé PalmHelp. Zajímavé články odměníme.

 Pro koho je PalmHelp?

Autor: Badel - 05.02.2008, 2824 čtenářů


Ankety Již téměř 3 roky poskytujeme své služby palmistům v ČR a na Slovensku a přestože značka Palm právě v tomto období značně stagnovala, všechny měřitelné hodnoty vztahující se k PalmHelpu bez přestání velmi dynamicky rostou. Jak často ale v praxi využíváte náš portál? Zodpovězení této otázky může mít značný vliv na jeho další směrování...





Samozřejmě, že začátek článku uvozujícího novou anketu začneme dle tradice zhodnocením minulé ankety:



Na výsledek této ankety jsme se opravdu těšili. Velmi nás zajímalo, jestli je převažující názor široké uživatelské veřejnosti v souladu se strategií Palmu. V nedávné minulosti tomu tak totiž většinou nebylo a realita často ukázala, že pravda byla spíše na straně laické veřejnosti. Samozřejmě, že to neplatí zcela obecně (např. spojenectví s Microsoftem je dle všeho velmi úspěšné), řeč je ale např. o přehmatech typu rozdělení Palmu na palmOne a PalmSource, následný prodej PalmSource třetímu subjektu, přechod na NVFS paměti, absence wi-fi u smartphonů, experimentování s Foleem namísto uvedení klasického nového PDA atd. Z dnešního článku o nástupci Palm OS je ovšem patrné, že Palm si tyto chyby velmi dobře uvědomuje a výsledky ankety dávají tušit, že "starý dobrý Palm se opět vrací", takže se jeho taktika začíná přeci jen více krýt s tužbami uživatelů. Posuďte sami:
Celá polovina hlasujících se domnívá, že nejpodstatnější je nyní soustředit se na vytvoření co nejlepšího nástupce Palm OS a to je přesně to, čím celá společnost nyní žije. Žel že (pochopitelně) i na úkor vývoje nových přístrojů. Podíly ostatních odpovědí tak zůstávají v podstatě vyrovnané, v průběhu hlasování jsme mohli sledovat, jak se jejich pořadí stále mění. Nejvíce získal názor, že by Palm měl vyváženě pracovat na více frontách zároveň. Jak odhaluje Stephane Maes, ředitel produktového managementu Palmu, Palm hodlá právě tuto strategii do budoucna preferovat. Je ale jistě rozumné s širší paletou zařízení přeci jen počkat až na nový systém. Zvláště v domácích podmínkách můžeme již delší dobu sledovat určitou nazlobenost příznivců Palmu z toho, že dosud byl dlouhodobě pozastaven vývoj klasických PDA. Nebyl to však pouze Ed Colligan z vedení Palmu, kdo jasně deklaroval zájem pokračovat v produkci nových kapesních počítačů. Z relativní vyrovnanosti odpovědí "Posílit svou konkurenceschopnost v PDA" a "Posílit svou konkurenceschopnost ve smartphonech" je cítit stejné napětí, s jakým nyní bojují manažeři Palmu: na jednu stranu by byla věčná škoda nevyužít pozice jasného leadera ve výrobě klasických PDA, na druhou stranu je pro přežití společnosti přeci jen klíčové zaměřit se spíše na dražší a stále lépe prodávané smartphony. Budeme se ale opakovat, pokud připomeneme, že po uvedení nového systému bychom se měli dočkat inovovaných zástupců obou produktových kategorií. Podobného výsledku dosáhla také odpověď "Zaplnit bílá místa na trhu produkty jako je Foleo" - zhruba desetina hlasujících. I v tomto směru je budoucnost zřejmě jasná, alespoň pokud čelní představitelé společnosti splní svou vizi uvést na trh (trochu později) produkt Foleo II. Potěšilo nás, že zatím jen naprosté minimum uživatelů Palm odepsalo volbou "Zaměřit se na marketing, produkci jen přebírat". Samozřejmě i toto je z marketingového hlediska způsob, jak jednoduše zúročit stále ještě dost proslulou značku, ale to by byl už úplně jiný Palm...
Sečteno podtrženo, většina uživatelů věří, že úsilí soustředěné na nový systém je smysluplné a lze tak doufat, že alespoň jistá část fanoušků na svůj příští Palm přeci jen ještě vydrží čekat. Ostatní odpovědi vlastně vyjadřují, že by již v roce 2008 měl Palm uživatelům přinést něco nového a hmatatelného. To se ale stane opravdu jen částečně, nicméně dobrou zprávou je, že vedení společnosti si očekávání zákazníků dobře uvědomuje a záhy je hodlá i uspokojit (doufejme...).



Polemizování nad budoucností Palmu máme za sebou. Nyní k budoucnosti PalmHelpu. Otázka pokládaná v poslední anketě s tím jakoby ani nesouvisí. Dotazujeme se vás totiž, jak často navštěvujete PalmHelp. Souvislost tu ale je. Portál, jako je ten náš, lze koncipovat mnoha různými způsoby. Jedním z nich je snaha o denní aktualizaci, tak aby zde uživatelé našli vždy něco nového. Takový způsob je ovšem velmi náročný a nedovoluje nám pracovat na byť méně často aktualizovaném, ale ještě více propracovaném obsahu a funkcích. Která strategie je lepší přitom závisí zejména struktuře uživatelů a četnosti jejich návštěv. A právě to je ukazatel, který by měl být poodhalen díky anketě, do níž vás zveme k účasti. Vítány jsou samozřejmě i komentáře pod článkem nebo přímo pod hlasovacím formulářem.





 
   Související odkazy
· Více o tématu Ankety
· Další články od autora Badel


Nejčtenější článek na téma Ankety:
Zachovat nebo změnit stávající PalmShop?


   Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 4.25
Účastníků: 4

Velmi dobré

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


   Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek


Související témata

Ankety

"Pro koho je PalmHelp?" | Přihlásit/Registrovat | 0 komentářů
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Reklama / Ceník
Vstup pro inzerenty




 


Doporučte nás | Webmaster | Hledání | Statistiky | Syndikační kanály | Právní ujednání | Ochrana osobních údajů



PalmHelp (www.PalmHelp.cz), informace nejen ze světa webOS a Palm OS, asistenční služby uživatelům produktů Palm. ISSN 1801-9412